donderdag 3 november 2011

als afsluiter over jordanie de laatste episode deel 1

gewoon wat bijzondere fotos die ik gemaakt hebt, dit is de etalage van jack en jones in amman, in de citymall... een geweldige ervaring om daar te lopen maar oh zo amerikaans...

dit zijn ze nou die kleedjes die je koopt in een vlaag van enthousiasme, en verstandsverbijstering.... en die even leuk staan, maar nooit echt passen in je huiskamer, ook niet in die van je vrienden, tenzij je voor altijd ruzie wilt, en die uiteindelijk na tig keer heen en weer te hebben geschoven en verplaatst uiteindelijk op zolder belanden om zo hun einde te vinden als je de zolder weer eens opruimt.

dit vond ik zo bijzonder, een zaakje ergens langs de snelweg, geen kip te bekennen maar wel leuke dingen, en dan zie je een half afgeknipte fles aan de muur hangen bij de deur waar een mobiel in zit, dus je hoeft je mobiel nooit te zoeken dus eigenlijk een losse vaste aansluiting geniaal
midden in de woestijn geen hond te bekennen en dan ineens zomaar een tent als souveniersshop hoe komen ze erop..

soms zijn toeristen niet altijd even zorgvuldig dat blijkt wel in deze boom in Petra waar een leeg petflesje van sisi hangt.. jammer hoor

We zouden ook berggeiten zien..... en dat klopt alleen had ik hele andere geiten in mijn hoofd

terwijl we de trap oplopen zie ik dit in de tegel waar je over moet als je heel goed kijkt zie je er een soort gezicht in ik vind dit prachtig


en ja hoor daar ligt hij dan een spijkerbroek, van de eigenaar geen spoor te bekennen ik hoop maar dat hij niet gesprongen is en dat deze broek alleen maar ligt te drogen...
een toilet voor mannen mij viel meteen op hoe de verdeling was van het flesje en de dop
ik ga me dan afvragen hoe heeft iemand hier staan te plassen
en dan verder op ineens een blouse die er ligt.... ik ga toch iets bedenken in de trant van die gene had het kennelijk heel warm en heeft zich daarom omgekleed al lopend of zo...
of hij heeft tegen een vrouw gezegd "Wil jij mijn grot zien? "
(uitspraak uit het boek ik leefde in een grot, hoe ze is verleid door haar man, dit was de openinszin)


dit was onze chaufeur die takjes haalde om het vuur te maken voor de thee... ik vind dit een mooie foto zo vol kracht

dit is mijn potje met op de plek waar ik het woestijnzand van mee heb genomen, zoals ik ook in petra een potje zand heb meegenomen


hier gaat mijn fantasie helemaal werken.. ik zie dit staan in Jerash en denk meteen, men heeft het kind gedumpt en dus de wagen achter gelaten, of het kind is ineens gaan lopen of zo.. bizar toch dat dit er zomaar staat, en nergens een gezin, of id te bekennen...
een vriendin van mij had te weinig licht bij het eten vond ze dus heb ik haar maar mijn boekleeslampje gegeven voor aan haar bed kon ze zien wat ze aan het eten was.


zit je te eten en dan ineens loopt er een kameel langs met een rijder.. hierlaten ze dus kennelijk geen honden uit

Geen opmerkingen:

Een reactie posten