woensdag 30 november 2011

een bom gelegd (flarden)





Een bom gelegd
Ik heb een bom gelegd
Onder het gevoel
Van jou en mij
Ik heb getracht te weten
Wat er gaande was
Ik heb de boel laten ontploffen
Ik heb het gezien
Het laten ontstaan
En heb gekeken
Terwijl ik de stof
Van mijn jasje klopte
Ben ik me al omdraaiend
Gegaan


Het is zo bizar
Het is zo bizar
Dat mijn leven ineens
Zo omslaat
Het gevoel dat je meenam
Naar ergens heen
Dat je niet terug gaf
Toen je verdween
Ik kijk het aan
Ik voel de leegte
Het stuk van mij
Wat weg is gegaan
Ik huil om de tranen
Omdat ik besef
Dat het zo is gegaan

Loop niet weg
Loop niet weg
Voor het gevoel
Dat je me geeft
Dat je oproept
In de nacht
Loop niet weg
Voor dat wat was
Laat me maar even gaan
Ik ben geen vluchter
Ik loop zoals ik
Denk dat ik moet gaan


Ach zoals het niet mag zijn
Ik staar naar de stilte
Van dit gevoel
Waarin ik besef
Wat er kwam
Ik kijk naar de uren
Die zijn dagen
Laten verstrekken
Ik raak het even aan
Ineens zie ik het weer
Het is niet zoals
 Het kan zijn
Ik laat het daarom maar gaan 


Straks ga je weg met mij
Straks ga je weg met mij
Ga je je weg
Zonder om te kijken
Zonder er nog te zijn
Straks ga je weg
Met mij
Zonder dat ik het weet
Sta ik ineens alleen
In de nacht
Starks ga je weg met mij
Zonder dat je kan zeggen
Dat ik nog voor jou er kan zijn

Laat me niet alleen
Laat me niet alleen schat
Nu de dagen komen
De nachten gaan
Laat me niet alleen
Zoals het is
Laat me maar gewoon zijn
Zoals ik dacht dat het kon zijn
Laat me niet alleen
Omdat ik niet weet
Wat er mis is
Als ik alleen ben
Zonder dat ik
Bij je kan zijn

Toch vertel ik jou
Toch vertel ik jou
Dat ik je niet kan bereiken
Dat ik niets kan doen
Om je aan te vallen
Ik probeer je te zeggen
Dat ik niet weet wat ik moet
Ik vertel jou
Dat ik eenzaam ben
Zonder dat ik je zeggen kan
Dat ik van je hou

Geen opmerkingen:

Een reactie posten