vrijdag 5 juli 2019

en het begon heel liefelijk.....

 Mensen die mij heel goed kennen weten dat ik graag sport en dan de extremere dingen zoals cross xxl en de Kettle Bell, soms ga ik boven nog wat oefeningen doen maar meestal blijft het bij de drie hier al eerder genoemde, en dan nog een keertje cardio, voor de gezelligheid maar ook om te zorgen dat ik fit blijf. Als is al het voorgaande zowel kracht als cardio, toch heb ik het idee dat ik iets moet doen aan mijn conditie. 

Sinds ik in bezig ben van de apple watch en ik mijn stappen etc bij houd, valt het me op dat ik wel heel weinig trappen loop.... ik geef toe is geen hobby, ik loop liever naar beneden wat ik ook altijd trouw doe,.. maar naar boven zelden, dus ik heb me inmiddels verplicht om elke dag twee trappen te lopen en langzaam uit te breiden naar 3 trappen.. zodat mijn conditie ook op dit gebied wat meer vooruit gaat.

Afgelopen woensdag hadden we een heerlijk training onder de bezielende leiding van Frank, we begonnen heel erg lekker met de buik, alles een minuut, eerst een minuut planken, dit twee keer, daarna gingen we legraisers doen , dat gaat niet goed, op een gegeven moment voel ik dan  op plekken iets wat niet mijn buik is..  daarna de crunch, die vind ik altijd heerlijk omdat ik die tegenwoordig voel. en als laatste de hielaanrakers.. alles 1 minuut en dat is goed te doen.. Het was klaar en toen pas realiseerde ik me dat dit altijd aan het einde is, daarna ga je languit liggen en  strechen en klaar.. nu dus niet.. het begon liefelijk maar daarna brak de hel los...

Alles wat een minuut werken, eerst drie variaties op de kb swing, en ja ik doe er eentje van met 24 inmiddels.. dus ik ga vooruit. word toch sterker. daarna 3 variaties op de squat..  nog iets anders vaags
en daarna kwam de ware hel. we mochten 2 tallen maken en dat vind ik altijd heerlijk omdat ik dan met iemand kan samen werken, heerlijk vind ik dat. maar dit keer was het 10 rondes, en het zijn lange banen die we moeten lopen.. lunches de ene doet eerst 1 ronde dan de ander en zo door..

Donderdag had ik geen pijn nergens last van. dacht nog die lunches etc hebben mij niet genekt dit keer, ik was al blij, als een jonge hond liep ik te dartelen door de school etc.. Rond een uur of 4 begon ineens wat pijn te ontstaan in mijn billen, mijn bovenbenen, mijn binnenkant van de benen.. maar ach dat was dragelijk dus daarover niet klagen.. Totdat ik met Paulien in de film zat, als ik opstond voelde ik de leeftijd 3 dubbel in mijn lijf.. wat een ellende. het deed zeer. maar ach je kan er niets aan veranderen dus je moet wel doorlopen en doorgaan.. het is niet anders.. thuis gekomen
meteen Reflex erop en hopen dat het over gaat. maar nee dus.. het bleef pijnlijk. in de nacht kon ik me nauwelijks omdraaien tenzij ik via mijn buik ging, maar naar bed gaan even op je bed zitten, was niet te doen.. het was duidelijk dat ik woensdag heel hard had gewerkt... 

De volgende dag op mijn werk was de jonge hinde verdwenen en was het een oude kreupele man die zijn best deed om vooral niet teveel te bewegen. In de auto stappen was al een ramp, waarbij ik meteen blij was dat ik niet een hele lage auto had..

De Spaanse vrienden hielpen niet eens om de spierpijn te onderdrukken kun je na gaan hoe heftig.

Maar het is voor het goede doel.. namelijk de zomerbody voor 2020 of zo



Geen opmerkingen:

Een reactie posten