zaterdag 27 juli 2019

Berlijn dag 5

(Waarschuwing vooraf.... de komende 6 dagen zullen er natuurlijk blogjes verschijnen over mijn tripje in mijn stad BERLIJN . soms zullen er rare zinnen in staan, of nog erger soms woorden die niet goed te lezen zijn.. mijn excuses er voor, vooraf.. omdat ik alles zal schrijven op mijn telefoon en ik het niet altijd na kan lezen op taal, spel of rare woorden fouten.... , maar laat je de lust niet ontnemen om er toch van te genieten)

Alweer de laatste dag in mijn Berlijn, een  vakantie die vol zat met hoogte punten, een vakantie waar de alternatieve kant van Berlijn nog meer is uitgediept maar ook waar de geschiedenis weer met iets meer info is aangevuld. Er zijn alweer nieuwe uitdagingen maar ook nieuwe plannen voor de herfstvakantie, ik raak nooit uitgeleefd in deze stad.

Gisteravond de koffer al voor een deel gepakt, nog een paar dingetjes en dan is het klaar. We gaan kijken bij de pride en hopen om half 4 de bus te pakken naar het vliegveld.

De ochtend van vertrek altijd wat melancholiek maar nu met in het vooruitzicht dat ik weer ga in oktober gewoon weer even hier zijn, de koffer staat er alweer is klaar voor als ik terug kom.

Je beseft bij alles dat dit voorlopig de laatste keer is van ontbijt, van toilet bezoek, douche etc, het ging en gaat snel.

De ochtend begon al hilarisch in de lift, een wat magere Japanse vrouw met kleine borsten stond er al, er kwam een struise Duitse dame binnen met Laten we zeggen drie bossen hout voor de deur. De Japanse dame keek en ging haar borsten vooruit steken, meteen deed de Duitse vrouw dat ook en meteen de borsten tegen elkaar, een Lol dat ze hadden, ik dacht meteen aan het liedje Lady Bump.

Bij ons aan tafel kwam een wat oudere stel zitten, zij liet van alles vallen, kwam al aan met een zakje van iets voor in het eten, maarde lol die die twee samen hadden, de liefde die ze uitstraalden zo mooi en zo leuk. De man vertelde dat ze elk jaar naar Berlijn gaan om deze tijd om hun huwelijksdag samen te vieren.. mooi vind ik dat .

Zeker als je de humor ziet. Uitchecken bij dezelfde jongen waar we ingecheckt zijn, het is rond. Vrij snel bij de overwinninngszuil en een plek gezocht op de hoek, meest beste plek omdat ze daar even rustig aan doen, lekker gezeten op het randje van de straat en kijken naar de vriendjes en vriendinnetjes, een waardig afsluiting van een vakantie  vol belevenissen.

Bijzonder hoor achter ons een kraam met alleen maar worsten..,... heel veel worsten.... alsof er niet genoeg zijn hier

Nadat we heel heel lang hadden gewacht zijn we gaan lopen naar daar waar de stoet vandaan moest komen. Ze waren om 12 uur vertrokken en om 14.00 zouden ze bij het eindpunt zijn, nou nee dus, om half 3 nog niets te zien.  Wij zijn gaan lopen en nog steeds geen pride geen veren glitter feest glamour etc, grote ellende , dus we zijn afgehaakt. Terug naar het hotel, uitgecheckt waren we al, en het leuke was. Ik de jongen waar we waren ingecheckt hebben we ook uitgecheckt de cirkel us rond. Omgekleed in het toilet, terwijl de hele vloer vol ligt net mijn  uitgetrokken  kleding, ik okselfris en miljonair geurend stond uit te wasemen kwam er een wat oudere meneer binnen die over mijn kleding moest stappen. Dus ik zeg heel aardig sorry,,,, you know its a gaypride Day... meneer begreep. Het niet, ging zijn behoefte doen met een groot aantal ritmische geluiden... nog maar ff extra gespoten, leek me wijsheid 😀

Naar de bus als haringen in de ton opgepropt, maar we zijn goed aangekomen. Daarna op het vliegveld heb ik even bij een coffee tent gedaan of Ankie geen verstand had van de euro, die man lachen, ankie ook na die tijd.

Om 18.50 de lucht in, en 20.18 thuis.... en toch maar deze week berlijn weer boeken voor de herfst.. mijn koffer is er weer gebleven .