dinsdag 23 juli 2019

Berlijn dag 1

(Waarschuwing vooraf.... de komende 6 dagen zullen er natuurlijk blogjes verschijnen over mijn tripje in mijn stad BERLIJN . soms zullen er rare zinnen in staan, of nog erger soms woorden die niet goed te lezen zijn.. mijn excuses er voor, vooraf.. omdat ik alles zal schrijven op mijn telefoon en ik het niet altijd na kan lezen op taal, spel of rare woorden fouten.... , maar laat je de lust niet ontnemen om er toch van te genieten)


Vroeg.. veel te vroeg maar met een goed doel, ging de wekker. Gelukkig had ik alles al ingepakt hoefde ik alleen maar de vuilnis nog weg te brengen, en dat was minimaal, want ik had alle grote dingen allang in de container gegooid. Het m wat nog even weg moest was de dingen van de ochtend... en dat is ook zo gebeurt.. dat is even 3 keer ademen en klaar.

Ankie stond fris en fruitig voor mijn deur om 7.00 en aangezien het weer ons zoveel goeds beloofde, had ik voor de gezelligheid twee waaiers gekocht. is nooit weg in Berlijn als het heet is.. Tevens, een soort handigheid en bijgeloof had ik mijn pet meegenomen voor het geval dat het heel warm zou worden en ik dus daardoor een te warm hoofd zou krijgen.. al draag ik dat ding zelden om eerlijk te zijn..

Wonderlijk de reis naar Schiphol zonder gedoe, we konden zo in 1 keer door, inchecken 5 minuten, douane nog geen 5 minuten, ideaal, ik was verbaasd en Ankie ook, meestal moet je toch wachten  maar dit keer dus niet. Heerlijk, heb wel eens voor hetere vuren gestaan.

Aankomt op vliegveld Tegel, het duurde even voordat de bagage kwam maar daarna konden we los. De stad in, even bij de vvv gevraagd waar we heen moesten en welke lijn het beste was, bleek er een regelrechte lijn te zijn naar het hotel, via de metroapp moesten we wel tig keer overstappen.

Bij aankomst in het hotel bleek het hotel zelf te hebben nagedacht, ze hadden bedank dat we maar 1 kamer wilden, maar we moesten er 2, kortom gedoe, dit ging gelukkig snel de oplossing in met als gevolg dat we dus toch elk een eigen kamer hadden. Zag het al voor me samen op 1 kamer en dat zag ik even niet zitten.  Toen we alles geregeld hadden zijn we gaan wandelen naar de ost site galerie, onderweg een tussenstop gemaakt bij de hakische hoffe, om het alternatieve, vol streetart versierde steegje in te gaan om wat te drinken op een terras daar. Daarna zijn we verder gelopen naar de east . Onderweg een prachtig stukje alternatieve commune gezien, daar even heerlijk gezeten en genoten van het warme weer.

Verder gelopen naar de east om daar een wandeling te maken, wat is het daar veranderd heel veel
Hotels zijn daar gekomen, ik herinnerde me een prachtige plek op een oud rancheer  terrein van de Duitse spoorwegen waar een heel bolwerk leeft van kunstenaars en streetart makers, dus op goed geluk zijn we die kant op gelopen en gevonden, prachtig alternatief sfeertje hing daar, erg leuk en gezellig. Wat gedronken en terug richting hotel om ergens wat te eten, dat was wat gedoe, maar uiteindelijk gelukt, terug naar het hotel waar ik ontdekte dat ik een blaar heb op mijn rechter kleine teen en twee schuurplekken op
Mijn benen,, is ook niet gek 25000 stappen gezet. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten