zondag 4 december 2011

wonderlijk hoor


Nog nooit van gehoord maar ineens is het dan in mijn leven gekomen, de Triops.. het zegt me niks en ik weet van niks maar nu ja nu wel. Mijn petekind kreeg op sinterklaas een doos met Triops, een soort beestje dat uit een ei komt, leefde in de tijd van de dinasaurus en als je de eitjes in een bakje met water doet en ook nog zorgt dat het wat warm is dan ineens komt er een beestje uit dat een maand groeit, dan een maand op volle sterkte is en dan sterft, maar het beestje bevrucht zichzelf en plop het legt eitjes en dan als het in het water blijft komt er weer een beestje, of meer daarover heb ik nog wat simpele vragen maar goed wie ben ik.
Omdat ik toch altijd een beetje het vreemd vind dat het diertje bestaat en ik meteen denk wat is het addertje onder het gras heb ik maar meteen eens op wikipedia gezocht en ja hoor een heel verhaal
http://nl.wikipedia.org/wiki/Triops
Dus mocht je meer willen weten over deze diertjes die er best wel eng uit zien kan ik je deze site aanraden om het te lezen. Je kun tig van deze diertjes bestellen en ik vraag me ineens af als je nou van ze afwilt wat dan.. je laat ze doodgaan maar als ze doodgaan leggen ze eitjes en als ze eitjes leggen en die komen in aanraking met water dan komen ze weer te voorschijn.. dus kom je er nooit meer af lijkt me maar goed ik denk maar we zijn uiteindelijk ook verlost van de tamikotsie...




Geen opmerkingen:

Een reactie posten