woensdag 21 december 2011

kerst met de isk

Vandaag was een heerlijke dag, ik had eerst les, daarna mocht ik met de isk-leerlingen kerst vieren met elkaar. Heerlijk is dat toch altijd weer. De leerlingen nemen allemaal eten mee uit van huis dat ze in hun land eten. We hebben zang, toneelstukjes, spelletjes, en vooral veel lol. De Kids hebben de dikste lol met elkaar en ik vind het toch altijd genieten weer. Vandaag was ik eerst erg boos, mede omdat de kerstkaart die ik had ontworpen met een leerlingen als kerstboom erop, niet aan is gekomen, en bij het nemen van contact met desbetreffende drukker, kreeg ik als antwoord, ja sorry dat moet u regelen met de bezorger.. wat nou bezorger... ik heb bij hun besteld en niet bij de bezorger toch.. maar goed ik die bellen, en die hadden het proberen te bezorgen ik was niet thuis, geen briefje in de bus, en het pakket was zo beschadigd dat ze het terug hadden gestuurd..... grommm gromm nog meer grommmmmmmmmmmmmmmmm dus ik heel vriendelijk zeggen dat ik graag de kosten terug wil. Dat konden zijn niet regelen ik moest weer contact op nemen met de drukkerij...VISTA PRINT voor alle duidelijkheid.. dus ik dat gedaan. kreeg ik een jongen aan de lijn, dit was zijn eerst dag. en meteen een zwaar gefrustreerd docent drama ( en  (soms bij tijd en wijle een valse) nicht!) aan de lijn die hem even heel vakkundig en zeer duidelijk verteld heeft wat hij van deze gang van zaken vond.. kortom die man heeft denk ik zijn ontslag genomen, want ik heb hem behoorlijk onderuit gehaald.  alleen het ergelijke is dat dan meteen de toon is gezet.. gevolg ik blijf pistt.. maar goed ik krijg mijn geld terug en dat is prima
Uiteindelijk was het kerstgebeuren met deze leerlingen een kadootje vind ik , maar ik zat nog in mijn mep zweertje, terwijl de klas samen met een docent liedjes aan het zingen waren, zat een collega naast mij, die zich zelf erg leuk en jong en geweldig vind,  druk aan het tweeten... ik vind dit zo onbeschoft, dus ik heb haar hierop aan gesproken,  met een lieve doch nadrukkelijk vraag of dit nou echt nodig is dat ze dit doet onder de les, en waarom ze dit doet.. Krijg ik als antwoord, dat ze dit doet omdat het reclame is voor de school.... en dat een foto erbij etc voor meer leerlingen gaat zorgen.. en dat de school hier erg blij mee is... ik vraag me dit af want volgens mij als je als docent onder een les tweets de wereld instuurd zou ik als ouder mijn kind niet op die school willen hebben maar wie ben ik... Maar goed ik heb gezegd dat ik het ongepast vond en dat ik het zo jammer vind dat ze niet geniet van het echte leven wat zich voor haar neus afspeelt... jammer dan.. maar goed soms moeten mensen doen als of ze een intersant leven hebben door tweets de wereld in te sturen maar ondertussen hebben ze dat niet, want dan had je daar toch geen tijd voor...
De kids hebben ook heerlijk genoten van de toneelstukjes die ze hadden gemaakt, ik heb er vreselijk om gelachen, en het was erg lachen ook weer mede omdat ze heel veel dingen in een week kwijt zijn. maar dat hoort er ook bij toch..
voor de fotos van de kerst met de isk, verwijs ik naar onderstande link

http://www.mijnalbum.nl/Album=OG7UI36G

Geen opmerkingen:

Een reactie posten