donderdag 15 december 2011

engelen huilen soms even (kerstflarden van kerst 09)



Engelen huilen soms eventjes

Soms heel even regent het op aarde
De engelen huilen dan eventjes
Omdat ze niet meer bij
hun geliefden kunnen zijn
Even maar kijken ze dan naar de mensen
Van wie ze zoveel houden
Die ze elke dag nog missen
Engelen huilen soms eventjes
Eventjes raken ze dan met hun tranen
Hun geliefden aan
Ze vertellen dan dat ze over ze waken
Dat ze altijd bij ze zijn


Wanneer komt hij nou
Elk jaar
Zit ik te kijken uit het raam
In de donkere nacht
Laat ik mijn lied klinken
Zing vanuit het diepste van mijn ziel
Het lied over de engel die komen zal
Elk jaar
Zit ik te wachten
Op de engel
Die mij de blijde boodschap
brengen zal
Elk jaar weer
Hoop ik dan dat hij
Dit jaar echt komen zal



Engel in de sneeuw
zitten in zijn eigen wereld
opgesloten in de gedachten van
het verleden
buigt hij zijn hoofd
om de toekomst
door zijn tranen opnieuw te zien
met de schittering die er ontstaat
door de lichtinval op zijn tranen
ziet hij dat de wereld
in het nieuwe jaar
weer volop prachtig
en kleurrijk
zal zijn

De engel vertelde het

In de late avond
Van het moment
Waarin jij en ik
Samen zaten te praten
Hoorde ik ineens een engel zeggen
Dat het waar is wat er gebeurde
Dat jij en ik
Samen blijven
Voor altijd


En het was een engel
samen staren
naar de stilte
die tussen ons ontstaat
we kijken
in elkanders ogen
zijn stil
terwijl
jij heel langzaam
het cadeautje opent
voel ik je nog
stiller worden
je krijgt een engel
met een hart
met de vraag
of jij de engel
in mijn hart wilt zijn




En als engeltjes even slapen gaan

Na een lange dag van tobben en dwalen
Over het leven met de dag
Raak ik heel stil even
De engel op mijn schouder aan
Zeg heel stil dank je wel
Dat je mij door deze dag
Veilig heen hebt geholpen
Ik zeg dan heel zacht
Ga maar even slapen
Ik pas nu zelf wel even op
Kus hem denkbeeldig op zijn hoofdje
Streel zijn vleugeltjes heel zacht
Vraag hem om straks weer terug te komen
Op mijn schouder
Om zo samen weer verder te gaan
De volgende dag

Geen opmerkingen:

Een reactie posten