zaterdag 3 december 2011

hij staat al

Zaterdag 2 december is het toegeslagen het virus...... ik kon me niet langer beheersen.. ik heb lang nagedacht of ik wel of niet , had niet zon zin in  een kerstboom etc, je kent het, het is zoveel gedoe en voor wie doe ik het..... juist VOOR MEZELF.. dus ik ben zaterdag eerst na het sporten naar
Groenrijk gegaan en heb daar een nieuwe boom, gehaald de oude was aan vervanging toe, alle restanten van versieringen die ik toch al niet meer mooi vond, konden zo mooi weg. Nadat ik een deze nieuwe boom had gekocht, ben ik nog even overstag gegaan voor een serie vogeltjes, die ik zo schattig vind, vroeger weet ik nog zat je altijd met dat vogeltje te spelen en dat was genieten altijd.. dus nu heb ik in mijn boom een vogelhoekje gemaakt met allemaal zwarte, witte en zilveren vogeltjes heerlijk gewoon.
Daarnaast de kerststal dit jaar eens anders gedaan, nu een keer gewoon met kerstballen en kerststerren in plaats van wat ik altijd doe  los neerzetten nee  nu in een bak met zwarte ballen en lichtjes erom heen
Verder de nodige glazenbakken gevuld met ballen en lichtjes zodat het kerst kan wordne. De worsteling met de kerstster voor het raam, ja een zwarte, was dit jaar zo heftig dat ik hem nu geniet heb.. kortom dit ook het laatste jaar dat ik een kerstster heb voor mijn raam, ik vind dat ook veel te veel gedoe om eerlijk te zijn het uit elkaar halen is een ramp kom ik achter.
Ik denk dat ik volgend jaar in ieder geval van mijn kersster zal zijn verlost.
daarnaast kwam ik er achter dat ik vorig jaar heel veel structuur heb gehad wat heerlijk is om eerlijk te zijn, ik had alles keurig opgerold en vast gezet zodat ik dit jaar zomaar de slingers, de kettingen de lampjes etc gewoon los kon halen en ze zo om de boom kon hangen, tenminste als ik aan de goede kant was begonnen... kortom het was leuk bedacht maar het hielp niet.. ik zat weer te tobben met alles.. elk jaar sneuvelen er een paar ballen die vallen ineens zomaar van hun stokje, dus ja dat gebeurt ineens zomaar.. gevolg dat ik ineens een paar ballen minder heb. Het leuke is wel dat ik een serie heb van de eerste zwarte ballen, die ik ooit heb gekregen van mijn moeder, en die zijn gaaf, echt van glas nog en zo mooi en teer, maar ook van deze ballen komen er steeds minder helaas.
Inmiddels zijn de kerstdozen voor mijn 6 kinderen van vrienden weer bij gevuld. Elk levensjaar van een kind, ( in dit geval, mijn neefje en nichtje, mijn twee petekinderen en twee kinderen van mijn beste vriendin) leg ik een bal in een doos, met de jaartal erop en tevens een stukje krant van dat jaar,  ze krijgen deze kerstdoos met hun levensloopkerstballen pas als ze achttien worden , met een klein kerstboompje erbij met lampjes zodat ze hun eerste kerstboom hebben met de levensloop van hun kerstballen.... misschien een idee voor aanstaande ooms, tantes opa's omas etc ik doe maar een gooi

1 opmerking: