zaterdag 10 december 2011

s ochtends in de vroegte.. en het was vroeg

Heel heel  en nog veel vroeger ging vandaag mijn wekker, om 5.00 stond ik naast mijn bed, wel tollend op mijn benen, maar toch op en wakker, want om te horen vandaag winterse buien.. . en pas later begrijpen dat het geld voor het noorden maakt veel goed. Vandaag vroeg in de auto en rijden naar een vriendin van mij om met haar samen te gaan lotussen bij de reddingsbrigade van honselersdijk.. juist dat plaatsje... schiet mij maar lek maar het ligt ergens in het westland en is leuk en zeer landelijk als je er van houd tenminste... ik dus niet  en zeker niet om 6 uur in de ochtend.. Aangekomen in honselersdijk meteen door naar de plek van bestemming om te horen dat we nadat we de auto hadden neergezet moesten lopen naar de plek van het lotussen.. dus wij daar naar toe, in de vroege ochtend en koud en kil en toch het begint dan wel echt te kriebelen, ik doe mee met een grote oefening en dat is altijd leuk en spannend dus kom maar op met alles.. en ja hoor we hadden een groepje mensen die erg leuk waren die bij ons hoorden. Gaande weg de ochtend werden de contacten hechter en in het spel werden we ineens vader en zoon, en Yvon moeder met zoon en voor we het wisten waren we getrouwd en hadden we een hond Brutus... een witte... en het ras waag ik me maar niet aan het was een witte soort van.. ja laat ik het zo zeggen, niet mijn smaak....
De middag bestond uit een leuke oefening we gingen in het centrum van de lier aan de slag ik speelde een gebroken open beenbreuk en dat is lachen altijd, zeker als je als enige van de lotussen in het scoutingshuis mag liggen met uitzicht op een kerstboom die op zijn scouts is versierd
ik heb er vreselijk om gelachen dus maar snel een foto, het was goud deze dag. De eind oefening maakte veel goed en het was gewoon genieten met de spelers en met elkaar ook dank door de organisatie was het goed te doen. de kou kleed je je tegen aan en verder geniet je van de nieuwe mensen die je leert kennen etc
en het leuke was, we werden steeds van de plek waar we moesten spelen met een bootje naar een verzamelpunt gebracht heerlijk.
En minpuntje was wel dat onze meelotussen van 16 jaar, drie meiden, meteen toen het lunchpakket kwam meteen gingen herschikken, de broodjes die zijn niet lusten ruilden ze om voor andere broodjes en de snickers, twix mars etc waren maar helemaal in hun eigen tasje gestopt want ja dat vinden zij lekker... het zal de leeftijd zijn denk ik dan maar


Geen opmerkingen:

Een reactie posten