vrijdag 16 december 2011

en het was feest... en we zagen dat het goed was



Het was gisteren kerstgala voor de onderbouw bij ons op school, en zoals elk jaar proberen we er toch iets van te maken met elkaar, want dat is toch wel erg leuk vind ik altijd. Dus toen ik op faceboek las dat we een kerststal hadden ben ik toch maar wat eerder gegaan en het was mooi om te zien,  heb helaas geen foto van de kameel met twee bulten, maar dat is niet erg.. het was mooi om te zien dit geheel
Voor de leerlingen van alleen al de binnenkomst geweldig, ze kwamen binnen in prachtige pakken en jurken en moesten door de ingang naar het kersttheater om daar een drankje te krijgen als welkomsdrankje

De hele avond konden ze naar hartelust dansen en genieten van alles en vooral uit hun dak gaan op diverse muziek, er waren spontaan battles etc zo leuk hoe de kids met elkaar op zon feest omgaan.
Traditiegetrouw verkleed ik me een paar keer op zon avond, dit keer een nieuw pak aangeschaft, ik ging als sneeuwpop, terwijl een mede collega ging als noordpoolbeer,  wat erg gaaf was, De leerlingen vinden dit altijd weer verrassend en leuk, dus waarom niet.

Hierna ben ik als zwarte kerstengel gegaan, de fotos van dit costuum komen nog die heb ik nog niet, en tussen door nog even als wijze uit het oosten, die zijn vrouw wilde verkopen voor 6 kamelen en 3 kippen uiteindelijk werd de prijs 1 kip want niemand wilde haar.... maar ook hiervan komen nog de foto's

verder was het gewoon een mooie avond en genieten met die gasten zoals ze genieten.
Na afloop heb ik diverse ouders nog voorzien van kaassouflees (maagzuurveroorzakers, omdat ze te slap waren en dropen van het vet) en kippepoten, omdat we het toch overhadden. Uiteindelijk met elkaar opgeruimd en de avond was over.. even naborrelen en om 1 uur terug in bij mijn huisje, waar een paar leerlingen stonden van de ouderjaars, die meteen hele verhalen begonnen tegen mij , vind ik dat zo leuk thuiskomen altijd.. en dan toch maar om half 2 in bed..


Geen opmerkingen:

Een reactie posten