woensdag 28 december 2011

Meneer....Meneer....

Loop ik op een vage woensdag weer eens te dwalen door een groot bedrijf in groen etc om eens te kijken naar diverse dingen die in de opruiming zijn van de kerst, om eerlijk te zijn ik stik in die zooi, maar toch ergens trekt het altijd weer en voor je het weet heb je ineens een giga behoefte aan zwarte kerstballen, witte pieken, zilveren kerststerren.. en je hebt het niet nodig. Het gevolg is alleen maar dat je schuur vol staat met plastic bakken ( ja ik heb ze ook gekocht in de opruiming 3 bakken met deksel voor nog geen 9 euro), waarin kerstspullen zitten. Een jaar later open je deze bakken met kerst en denk je waar laat ik het in godsnaam al die zooi... en je begint weer met de ellende om het uit te pakken en in de boom te hangen, om te ontdekken dat je weer eens teveel spullen hebt en te weinig takken.  Creatief worden dus.. en dus daar gaan we, de ballen in een bak doen van glas, daar wat lampjes bij, leuk en creatief, de kerststal in een groot dienblad en hup daar ook wat ballen bij, weer een doos leeg en dan de klap op de vuurpijl je hangt de restant ballen in de kerstkransen op de deur, inmiddels zijn er ook al twee in dit huis beland.. terwijl ik er maar eentje wilde.. maar ja de uitverkoop he, alles 50% korting en je hebt het niet nodig maar toch je koopt het.
Maar terug naar waar het om ging, loop ik wat vaag door deze grote groenbedrijf hoor ik ineens iemand rennen en Meneer meneer roepen... ik maar denken niet voor mij , voel me nog steeds geen meneer om eerlijk te zijn maar ja. het was dus wel voor mij, denk nog even dat ik iets kwijt ben maar dat ook niet, het blijkt een oud leerling te zijn die even wil laten weten dat het goed met hem gaat. Het is een lief joch geweest altijd, maar wel het schoffie van de school, veel geschorst geweest, veel er uit gestuurd, en ja ik zal eerlijk zijn bij mij niet want ik stoeide wat met hem, plaagde wat, als hij heel druk was dan keek ik ff de andere kant op, of riep hem bij me en vroeg hem om even snel bij mijn auto te kijken die buiten stond, of hij wel op slot was, en dan moest hij door de hele school en buiten om  om even te kijken en dan kwam hij weer terug en was rustig... zo los je het soms gewoon ff op op een school met dit soort leerlingen die zo lief zijn maar een teveel aan energie
Hij stond daar dus ineens, en ja hoor het gaat goed met hem, hij vertelde over zijn leven, weggelopen van huis,  en weer terug naar huis, zwaar aan de drugs gezeten maar nu ook niet meer, nu aan het werk bij dit bedrijf en volgt een studie en bouwt aan zijn toekomst.. het is toch heerlijk dat zon joch je narent om te laten weten dat het goed gaat met hem en om te zeggen dat hij zoveel van je hebt geleerd, en het ergste is wel dat hij er bij verteld dat ik de enige op de hele school was die hem begreep... en dat is hoop ik niet waar, al vrees ik soms het ergste omdat te veel toch niet verder kijken dan het gedrag en niet naar de oorzaak en naar het onzekere kind wat er schuil gaat achter dat gedrag
Mijn dag kon niet meer stuk, en het is me gelukt ik ben zonder kerstballen of dingen voor de kerstboom uit deze zaak gekomen... okey eerlijk dan heb 3 ledkaarsten gekocht en omdat ze zo leuk zijn een aantal geluksballonen.... maar dat mag dat heeft niets met kerst te maken toch

1 opmerking: