zaterdag 17 december 2011

eten... kaasfondeu en clownsneus

Gisteravond weer het maandelijks etentje met mijn eetgroepje. Elke keer is het weer een verrassing wat we gaan eten. Om de maand gaan we of bij iemand eten of uit eten. We zijn met 7 personen en we verrassen elkaar met de meest bijzondere gerechten en eten heerlijk is dat.
Vanavond waren we in Wateringen waar we verrasd werden met een geweldig orgineel voorgerecht, een gevulde champion, daarna een kaaskoekje, en daarna mijn favo.. kaasfondue
heerlijk
er was zoveel en dan al dat brood bij de turkse bakker vandaan heerlijk en als je dan hoort hoe weinig dat kost.. dan ben ik altijd weer verbaasd waarom ik altijd te veel uitgeef en nooit aan het einde van de maand mijn salaris niet meer heb... maar goed ik kan genoeg redenen bedenken hoe dat komt:
 "ik leef"
Na het hoofdgerecht heb ik op verzoek het verhaal van lief, niet meer lief, ineens vaderlief,  nooit meer zienlief, verteld, aan de mensen die wel wat hadden horen luiden maar nog niet het fijne meer wisten. Dit is natuurlijk ook wel even weer terug bij dat gevoel maar het is goed, mede omdat het zeker is dat nooit meer zien lief zo steeds meer gaat verdwijnen. maakte natuurlijk wel gekscherend de opmerking kan ik deze kerst weer dat nummer van mud draaien.." Lonely this christmas" en "Al i want for christmas is you" maar goed we gaan niet sentimenteel doen. Laten we eerlijk zijn mijn moeder moet haar man missen na 56 jaar en ik lief na een korte periode, dus klaar over en door..
Daarna begonnen we aan de andere verhalen, tijdens het toetje.. en ja hoor ik ben om ik ben er voro gevallen een suikerloze appeltaart,.... ze bestaan en ze zijn lekker heel lekker je proeft echt de appels... heerlijk.
Tijdens de verhalen kregen we het over de onnozele dingen dat men soms als kader tegen een lotus zegt, doe maar iets leuks... waarop ik meteen deed alsof ik een clownsneus opdeed en daarna leuk heen en weer wiebelde en meteen hoi hoi riep.. en daarna weer de neus afdeed en op tafel legde
dus iedereen slap van het lachen.... en dit bleven we herhalen bij elke leuke opmerking die handeling
heb weer zo gelachen. op de terugweg naar huis, zat ik nog wat na te genieten, merkte dat ik weer bruis van binnen dat ik weer geniet en dat het leven zo leuk is, ik lach meer dan ooit, ik voel me vrij en besef me steeds weer hoeveel leuke mensen ik om me heen heb die me dierbaar zijn...
wat een mooi leven heb ik en ik besef dat ik leef en geniet
het is goed en het blijft goed



Geen opmerkingen:

Een reactie posten