zondag 25 december 2011

dag pap

Vandaag op eerste kerstdag naar Mussel gereden om bij mijn moeder  met mijn broer en schoonzus , en kids  eerste kerstdag te vieren zonder mijn vader. Het is altijd heel gek, ik vind dat niet zo lastig, komt misschien ook wel dat ik het accepteer dat hij er niet meer is, en dat ik volledig vrede heb met dat het zo gegaan is. Het is en blijft een wonderlijke ervaring om zo afscheid te nemen  en om je vader te laten gaan. Omdat deze kerst, met name voor mijn broer en moeder, en de kids nogal zwaar is, had ik bedacht om ten eerste voor iedereen een kadootje te kopen, om ook een leuke menukaart houder en ook een leuk extraatje te doen met een speciaal kaarsje bij elk bord. Dit was gewoon leuk vond ik, en als sluitstuk had ik dan de wensballon die ik dan zou aansteken, voor iedereen had ik  er eentje meegenomen. Bij aankomst was het al leuk en gezellig, heerlijk zitten  en dan eten, zoals altijd weer veel te veel natuurlijk dat is niet anders maar wel erg lekker en erg machtig en een schoonzus die ineens glutenvrij moest van de dokter... als je brigitte kaandorp kent, in haar show ZO dan weet je de hilariteit bij deze scene.. ik heb haar er vreselijk mee gepest.... maar het was leuk. Na de hoofdmaaltijd natuurlijk de kadootjes uit laten pakken voor de familie, ze waren er blij mee, ( inderdaad niemand had er aan gedacht verder, dus ik heb maar gezegd dat ik het een groot kado vind dat ze het zo leuk vinden de kadootjes...... )  Na het toetje met elkaar naar mijn oude schooltje en daar hebben we wensballonnen opgelaten, prachtig is dat toch om zo even een groet te brengen aan mijn vader..  mijn moeder werd er emotioneel van maar dat is prima.. het was prachtig om 6 ballonnen in de lucht te zien gaan met een vuurtje eronder en dan gewoon simpel met elkaar te genieten en te kijken hierna,.... prachtig gewoon.
Terug naar huis, mooie rit met kerstmuziek en met mijn kerstboompje in de auto die veranderd van licht rijden.. om te ontdekken dat ten eerste de kerstboom van de amerfoorste er niet is.. en dan ook nog niet de grote kerstboom die is opgebouwd uit verlichte ramen bij een gebouw in utrecht... dus dat was ff frust maar verder een heerlijke dag en mooi ook .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten