maandag 18 december 2023

laat het daar bij blijven...


 Tja.... het zat er aan te komen, mijn wasmachine, had volgens mij een los kogeltje, of eentje die afgesleten was.. ik weet het niet, maar de wasmachine was al niet meer zo gezellig als vroeger.

Van een lief zacht geluidje was hij al weken aan het veranderen in een schreeuwerige ongelukkige man die zijn zin niet kreeg... 

Ja natuurlijk kon ik een monteur laten komen.. maar het beestje was al oude en ik had het vermoeden dat als ik ze liet komen dat ik dan meer geld kwijt zou zijn dan als ik hem in kader van duurzaamheid zou laten maken. als hij al te maken is..

Dus afgelopen vrijdag was hij gestikt in zijn eigen woede omdat hij er klaar mee was, dat gewas en dat rondtollen.. en ineens zag ik een rood lampje met bij het knopje service.. ik ben altijd nog wat naïef, ik doe dan de stekker uit het contact, ik wacht 5 minuten en denk dan.... okey hij doet het was weer. maar nee..hij doet het dus niet. het rode lampje bleef branden.

Wat ik wel lief vond van de machine is dat hij wel keurig de was had afgemaakt die hij moest doen... maar ja er lag nog een lading beddengoed.. 

De dag ervoor was ik al bij mijn buurvrouw geweest met het verhaal dat mijn wasmachine stuk leek te gaan, dus zij zei meteen, gooi je was maar in de mijne, en legde meteen uit hoe hij werkte.. dus dat was handig.

Dus ik meteen het huis in van de buuf, om mijn was in de wasmachine te gooien en daarna wachten totdat hij klaar zou zijn.. 

Ondertussen kon ik bij coolbleu alvast een andere machine uitzoeken omdat ik dat nu toch wel echt moest doen.. nadeel was wel dat ik dus.. ik kon het weten.. pas op 28 december de nieuwe kon ontvangen omdat ze niet eerder leverden..  maar ach tot die tijd mag ik gebruik maken van de wasmachine van de buuf en ach zoveel was heb ik eigenlijk niet. ik kan heel goed met weinig en aan de andere kant heb ik nog genoeg kleding die dan misschien ook nog een keer gedragen gaat worden.

 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten