woensdag 6 december 2023

Ik hou van mij Harry Jekkers

 

Regelmatig laat ik dit lied horen aan leerlingen die niet zo lekker in hun vel zitten, leerlingen die dus met zichzelf in de knoop zitten, en daardoor zicht zelf niet zo leuk vinden. Prachtig vind ik dit. Het lied laat ik ook vaak aan anderen horen, zeker in zoektochten naar zichzelf.. want laten we eerlijk wezen als je niet van jezelf houd dan kun je ook niet van een ander houden zegt men.. 

laatst kwam ik een leerling tegen op straat en die sprak me aan, zei meteen tegen mij dat hij dit lied nog heel vaak luistert omdat het hem zo heeft geraakt in de tijd dat hij dus niet zo goed in zijn vel zat.

daarom voor een ieder...

 Ik hou van mij

Ik hou van mijHoor je nooit zingenIk hou van mijWordt nooit gezegdMaar ik hou van mijGa ik toch zingenWant ik hou van mijVan mij alleenEn ik meen het echt
Ik hou van mijWant ik ben te vertrouwenIk hou van mijVan mij kan ik op aanIk hou van mijOp mij kan ik tenminste bouwenIk hou van mijEn ik laat mij nooit meer gaan
Ik blijf bij mijEn niet voor evenIk blijf bij mijVoor eeuwig en altijdBen zelfs bereidM'n leven voor mezelf te gevenIk blijf bij mijTotdat de dood mij scheidt
Ik hou van jouZeg ik soms ook welIk hou van jou, schatEn ik meen het echtMaar ik hou van jou zeg ikAlleen maar voor de spiegelZo komt ik hou van jouWeer bij mezelf terecht
Ik hou van mij, van mij en van geen anderWant ik ben verreweg de leukste die ik kenIk hoef mezelf zo nodig voor mij niet te veranderenIk hou van mij, gewoon zoals ik ben
Want ik hou van jouBetekent meestalSchat hier heb je m'n problemen, los maar opIk leef in een helEn verwacht van jou de hemelJa, jij geeft de hel wegDankjewel zeg, rot lekker op
Want ik hou van jouIs niet de sleutel tot de anderMaar ik hou van mijAl klinkt het bot en slechtWant wie van zichzelf houdtDie geeft pas echt iets kostbaarsAls hij ik hou van jouTegen een ander zegt

 


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten