vrijdag 29 december 2023

kerst met vrienden

 

Traditie getrouw spreken we met elkaar af op tweede kerstdag. dan kookt iedere van ons een gang en dat is inmiddels zo dat ik het voorgerecht maak,  Heleen en Ayaz het hoofd gerecht, en Lisette met haar kids het toetje....

We trekken dan wel onze gemakkelijke kleding aan want we doen niet formeel, we doen gewoon lekker en gemakkelijk.

Mijn voorgerecht was dit jaar een gewaagde, carpaccio van tomaat, met pijnboompitjes, met lactose vrije zure room en mozzarella, daarbij een klein handje rucola sla met wat blaadjes basilicum. Als dressing een soort van balsamico azijn en knoflook olijfolie.. ik moet zeggen het klinkt ingewikkelder dan het is eigenlijk.. ik kon de carpaccio kant en klaar kopen, de rest heb ik er zelf even bij bedacht , ik dacht het is nooit weg om dat zelf te bedenken hoe en wat.

Dus al vroeg in de ochtend, okey ik had wel wat uitgeslapen, we hoefden pas om 16.00 aan te treden. dus dat was wel even lekker.. even gewoon tijd zelf thuis..  

In mijn hoofd zal al dat ik woensdag wilde gaan wandelen omdat ik het een beetje zat was om niet meer die lange wandelingen te doen.. omdat ik gewoon geen tijd heb en soms geen energie... het blijft lang hangen het virusje.

Maar aangezien het weer weer eens veel regen voorspelt en ik weet dat ik ga wandelen door een gebied met veel water en landschappen door de uiterwaarden is het verstandiger om het niet te gaan doen 

 Toch blijft het kriebelen om toch misschien wel etc. maar wie weet ik heb nog 2 weken vakantie dus tijd genoeg om te gaan wandelen tenslotte

Snel nog even thuis, de carpaccio klaar gemaakt, en meteen ook de lactose vrije mozzarella en rucola sla goed gelegd.. de pijnboompitjes moeten nog een worden geroosterd maar dat kan wel bij Heleen en Ayaz

Om 16.00 waren we compleet, met kerstboom, Lisette had haar kerstboom meegenomen omdat ze het zo stom vond dat er geen boom stond bij haar moeder thuis met de kerst. dus had ze een klein boompje gekocht met allemaal kerstkransjes erin, en lichtjes. heerlijk.. 

 

Nadat we hadden zitten praten met elkaar, kon ik aan mijn voorgerecht beginnen, gelukkig viel deze erg in de smaak

 Het zag er naast smakelijk uit, was het ook nog lekker. dus dat is dan wel een groot voordeel dacht ik zo

Daarna kwam het hoofdgerecht van Ayaz en Heleen en die bestond uit een heerlijke bak vol met rijst en groente met daarbij ook nog een gevulde tomaat met roerei en gebakken uitjes.. heerlijk, voor de vleeseters was er een grote schaal met kippenpootjes en kippenvleugeltjes. er was ook een heerlijke salade, wat erg lekker was, en nog diverse schaaltjes met o.a. kroepoek, met ananas etc.. om de salade of het hoofdgerecht nog lekkerder te maken.

 Na al dit lekker eten was het tijd voor het dessert gemaakt door  Roan, we kregen een gebakken brownie met daarbij een bolletje ijs met slagroom.. heerlijk. en het was meer dan genoeg.


Alex kwam met nog een extra verrassing hij had voor ons allemaal een gelukskoekje gekocht, dus dat was hilarisch met name omdat Lisette zulke grappige kreeg die totaal niet bij haar pasten, heerlijk. .we hebben vreselijk gelachen hierover.


Als laatste gang kregen we natuurlijk koffie en thee me mochten we de boom leegeten.. erg gezellig

Het was wederom een avond om met plezier op terug te kijken en van te genieten met iedereen.. wat is het toch fijn om zulke vrienden om je heen te hebben waar je je gewoon lekker vrij voelt en ook vrij bent

Geen opmerkingen:

Een reactie posten