woensdag 13 december 2023

Gedoe....

 

Terwijl ik overal met mijn hoofd bijzat, maar niet bij dat Ziggo mij zou bellen, was het dus zo dat ze me belden op 5 december. prima, en ze hadden een prachtige aanbieding voor mij namelijk ik kon beter internet krijgen en meteen kon ik ook nog goedkoper alles krijgen en ook nog 60 euro korting... 10 euro per maand. prima doen.. Daarna vroeg hij me of ik de mini wilde, dit leek me erg leuk, mede omdat ik dan alles niet meer via de kabel hoef te doen.

Dus ik was blij. Zoals de man me omschreef leek het me een fluitje van een cent. maar helaas dat fluiten kon ik wel vergeten.. want ja hoor het pakket kwam en ik zag al meteen, dit gaat hem niet worden, want er moest een nieuwe modem worden geïnstalleerd., en de ervaring leert dat ik daar niet goed in ben. dat ik daar op stuk loop en dat ik dan soms dagen bezig ben met alleen maar mijn sportify, mijn sonos systeem, mijn heu lampen, etc weer aan de praat te krijgen omdat ik overal mijn nieuwe wifi wachtwoord moet invullen. en dat gaf de vorige keer zoveel gedoe dat ik dacht dat ga ik dus mooi niet doen, dat is het me niet waard. Het systeem wat ik nu heb is prima, dus waarom zou ik dat gaan veranderen.

Dus ik bellen met de Ziggo.. de eerste keer kreeg ik een dame die me vertelde dat ze het niet zo goed wist maar ze beloofde me terug te bellen, dezelfde dag nog of anders de dag erna.. maar wat er ook gebeurde.. geen enkele telefoontje.. dus ik maandag weer aan de lijn, dat ik het nieuwe contract niet wilde met die mini.. maar dat ik wel graag de giga snelle internet wilde behouden. Ik het hele verhaal uitgelegd aan degene die aan de andere kant van de lijn zat,. waarop ik aan het einde vroeg of het duidelijk was wat ik bedoelde.. mede omdat ik soms erg chaotisch ben in dit soort dingen uit te leggen.. waarop de man aan de andere kant zei.. Ik spreek gewoon Nederlands hoor.. de toon was dus gezet, waarop ik uitlegde waarom ik die vraag stelde omdat ik vaak lang van uitleg ben met dit soort dingen...

Maar goed hij ging voor mij het uitzoeken.. en ja hoor hij moest zijn supervisor erbij halen want hij kreeg het niet voor elkaar. dus ellenlang in de wacht hangen. eindelijk kwam de oplossing. ja hoor het kon, ik kon het gewoon terug sturen.. maar.. en nou komt het.. ik kreeg dan een nieuwe mediabox, de oude moest ik opsturen.. en.. ik moest de donderdag nog even weer bellen om te vragen of het allemaal goed was gegaan. vond ik heel vreemd.. dus ik vroeg stuur even een mailtje.. nou dat kwam niet. dus ik weer bellen de volgende dag.. en dat werkte, naar ik hoop, ik werd nadat ik mijn verhaal had gedaan, door verbonden met de afdeling verkoop.. en kreeg te horen dat ze het hele contract moest vernieuwen, dat ze dus een heel formulier moest invullen en dat over 5 dagen alles gewoon bij het oude zou blijven.. en ik kon niet de korting krijgen etc.. omdat dat niet kon op de modem die ik heb en dat werkt alleen met de mini samen. terwijl de verkoper dus zei dat dat niet het geval was.. kortom men weet het ook niet goed wat de ene dienst zegt en wat de andere dienst beweerd.. ik hou voorlopig mijn hart vast in de hoop dat alles naar behoren blijft werken..


Geen opmerkingen:

Een reactie posten