donderdag 30 juli 2020

kamperen in Groningen dag 3

Dat het een kindvriendelijke camping is hebben we  geweten,kinderen  spelen liefdevol met elkaar, lachen , lopen om tenten heen, ouders zeggen vriendelijk foei dat mag niet ..  en de kinderen draaien zich om denken dan  ach ze letten toch niet op en ouders verdiepen zich verder in hun sociale media ... intussen gooien kinderen met vliegtuigjes van hard plastic dat door de wind telkens op die ene blauwe tent terecht komt van die drama docent die kinderen erg leuk vind maar niet in zijn
vakantie... maar lief lacht totdat die liefdevolle kinderen struikelen over zijn tent touwtjes waarbij zijn tent bijna instort.... op dat moment was het geen aardige meneer meer maar werd er even duidelijk aan de kinderen gezegd dat het nu klaar was.. bij de tenten weg, niet meer vliegtuigjes gooien en terug naar hun eigen tent... 3 witte gezichtjes, incluis een schattig jongetje met bril, rood haar en iets onhandig,  keken mij angstig aan... kennelijk zijn ze geschrokken van een meneer die dit zegt... ze dropen af.... misschien is het verbeelding maar sinds dat moment liepen die kinderen met een hele grote boog om de blauwe tent en keken alsof daar een soort van onvriendelijke man woonde, maar  ik maakte mijn punt....

De vreugde was van korte duur.., de volgende ochtend, na een heerlijke nacht in de tent, ik weet niet wat het is. meestal kom ik om van de kou maar nu, lag ik heerlijk als een prins op de erwt te dromen omdat hij de erwt niet voelde,  om 6 uur hoor ik ineens vrolijke kinderstemmetjes waarvan 1 kindje alsof hij een soort motor was op het veld liep te rennen, een soort van spel doen wat ik niet begreep... moeder liep nog even liefdevol naar haar gewilde kroost toe en zei zacht kinderen even wat zachter er slapen nog mensen.... ze draait zich om loopt nog geen stap en de kinderen gaan vrolijk door met gegil en dat vreselijke Brom geluid alsof de uitlaat van een auto  een gat heeft ... ik denk dat ze aandacht missen van hun ouders.... dus het is niet anders tenslotte gaan wij weg....

aangezien dit toch wel erg lang ging duren, ik  inmiddels in de douche had bezocht, me keurig netjes had aangekleed.. en ineens was  ik het echt zat , er wederom om mijn tent werd gerend heb ik ze DE! blik gegeven.... zelfs Ayaz  schrok ervan... weg waren de kinderen... dropen af naar de zandbak waar ze
ineens wel liefdevol konden spelen met zand en stil..

Ik ken De blik en sommige leerlingen zullen hem kennen.. dat is niet mis als je van mij de blik krijgt dan ben je echt te ver gegaan... dan kijk ik zo vernietigend dat ze het liefst in de grond willen verdwijnen... ik hoor nog een leerling zeggen toen ik hem met die blik aankeek..  meneer nee niet de blik.. niet die blik.... maar hij kreeg hem.... en heeft een half jaar geen pap meer durven zeggen..  en nee ik geef hem bij hoge uitzondering en kan niet op commando Marco.. dus dat gaat niet.

In een razend snel tempo hadden we alles ingepakt, het was zo gedaan,.. binnen een uur, waren we gewassen, gestreken en alles in gepakt.. zelfs het ontbijt was al geweest, Heleen was, terwijl wij bezig waren de tenten op te ruimen en zorgvuldig in te pakken de broodjes voor onderweg aan het smeren en het liep als gesmeerd.. ideaal.

Om half 9 zaten we dan ook in de auto en gingen we de terugweg aanvaarden.. en dat is nooit leuk .. helaas maar je weet dat het moet. ik was er zelfs wat stil van.. vond het gewoon niet zo geslaagd dat we terug moesten ik had nog wel een dagje langer gekund.

Bij thuiskomst, is het het lekkerste als je meteen alles kunt opruimen, dus meteen de tent, de slaapspullen en het vakantie kussen in de schuur, de andere spullen naar boven., uitpakken, wasje draaien en daarna nog even naar de Liddle om daar de boodschappen te doen.. en dan lekker thuis, alles is klaar en schoon, alles is opgeruimd.. en de bloemen staan alweer, tevens is alles gewassen, de foto's uitgezocht voor de bundel over deze vakantie, ook de foto's die in het album komen on line zodat mijn moeder de foto's ook kan zien.. het is goed zo.

Ik ben thuis en vanavond weer het vertrouwde leventje oppakken lekker naar de kb..