zondag 5 juli 2020

Burgers zoo.. . dagje uit...




Vriendin Susan  wilde mij heel graag zien, zo wie zo na de corona tijd maar ook omdat er in haar leven heftige dingen zijn gebeurt wat we door de corona crisis niet echt goed konden bepraten, elkaar niet konden zien. op het meest moeilijke moment in haar leven, kon ik er niet bijzijn, wegens de regels die er waren. dat doet pijn maar ik heb op afstand gedaan wat ik kon.  en ik was erbij hoe dan ook. een prachtige flard, ooit op een kerstkaart gezet, is gebruikt. kortom hoe dan ook ik was er..

Dus we wilden gaan wandelen.. maar aangezien de weersvoorspelling nou niet echt lekker was, besloten we om onze nieuwe uittjes maar weer eens op te pakken. we gingen naar een nog onbekende Dierentuin voor ons samen. Wel eens ooit geweest maar niet vaak genoeg, dus.. we gingen naar Burgers Zoo.

Vroeg opstaan, veel te vroeg. ik stonk er weer in, ik weet gewoon dat als de laatste lesdag is geweest ik daarna kapot ben.. ik wil uitslapen, ik wil niks, ik wil alleen maar genieten van het moe zijn van weer een schooljaar hard werken.. maar ja.. verkeerd gepland.. dus dan toch maar mijn witte vriend verlaten en me de badkamer in begeven, nog wat zwalkend op mijn benen of zouden dat nog de benen zijn van de barbie on ice.

Uiteindelijk toch vroeg genoeg in de auto. hoe weet ik niet maar het is gelukt. daarnaast was het helemaal goed en leuk, want tja, ik kon meteen doorrijden, en het rijden in de drukte bevalt me meer dan goed om eerlijk te zijn.. ik geniet ervan.

Bij aankomst moest ik even wachten tot Susan er was, maar daarna ging het los. Toch blijft het raar dat je elkaar niet kan aanraken, elkaar kan begroeten met een kus en knuffel, juist nu iemand dat nodig heeft, bizar maar je weet waarom je dit doet, wat de reden is. 

We konen zo naar binnen lopen en werden meteen al begroet door de pingelings, altijd leuk die beesten te zien, ik weet niet waarom ik ze zo aandoenlijk vind.. ze zijn lief...  op de een of andere manier.

We zijn traditie getrouw eerst maar eens het toilet ingaan, waar stond dat je de deksel dicht moest doen bij het spoelen. maar ja ik lees in haast en gelukkig was ik helder genoeg om te beseffen dat je wel eerst je behoefte moet doen voordat je de deksel dicht moet doen.. ik had het bijna anders gedaan..

Daarna het park in, het park is opgebouwd in verschillende gebieden, iets wat je in veel de wat moderne dierentuinen ziet. Al is Emmen er wat in doorgeschoten helaas, maar goed we zijn dus begonnen aan het begin.. al dwalend kwamen we langs ons favoriet. het restaurant. waar we heerlijk buiten hebben gezeten met thee en een muffin.. en daarna nog zon  ronde, meteen besloten dat we de lunch maar zouden skippen

Nadat we een uur hadden zitten te praten zijn we gaan wandelen door het park, toch is het mooi om te zien wat er allemaal is..  mooi park, veel groen, heel veel groen. en nog meer groen.. zo groen zelfs dat je soms  je afvraagt waar de dieren zijn gebleven.. maar toch indrukwekkend

De Gorilla's wilden we eerst niet heen, maar toen we er waren konden we eigenlijk niet ophouden met kijken zo leuk, zeker nu er veel reuring was bij de groep, dat viel zo wie zo op in het park dat de apen erg onrustig waren, veel geluid, veel kabaal, veel beweging alsof er iets in de lucht hing..

Nadat we alles hadden gezien met als afsluiting het oceanium.. zijn we rond 18.00 beiden weer huiswaarts gegaan nog nagenietend van een heerlijke dag en bij thuiskomst weten dat het goed en prima was zoals de dag is verlopen..

heerlijk als begin van de lesvrije weken




















Geen opmerkingen:

Een reactie posten