maandag 13 juli 2020

Burpees.... hmm.... slechts 250 gedaan...



Met het bovenstaande bewering ben ik het niet eens, ik geloof er niets van dat je slechts 0,5 calorieën verbrand bij 1 burpee, ik denk namelijk dat je er veel meer verbrand, anders is het wel heel veel beweging en actie voor zo weinig om te verbranden.. maar nogmaals ..misschien klopt het voor deze dame.

Echter mijn apple watch geeft toch iets heel anders aan. het is bijzonder hoe men daarop reageert, terwijl ik dus 1142 cal verbrand hebben anderen ook een met een apple watch een hele andere score... veel minder.
Men vraagt steeds of ik het wel goed heb ingevuld, en ja dat heb ik, leeftijd ingevuld, lengte, tevens ingevuld mijn gewicht. ook het nieuwe gewicht. kortom kennelijk verbrand ik  veel en snel de laatste tijd..  en volgens mij kan het niet zo zijn dat ik dan toevallig een watch heb die niet zo kloppen of zo..
denk dat die anderen toch iets niet goed doen dan op de een of andere manier.

Goed nadat ik de avond ervoor, zwaar had getafeld en natuurlijk veel te veel had gegeten was er geen excuus om niet naar de cross xxl te gaan.. dus ik ging, met lood in mijn benen en nog niet fit maar ja ik had me opgegeven en dus vond ik dat ik gewoon moest kunnen gaan.

Bij aankomst waren er al een paar..  dus we begonnen al lekker te kletsen met elkaar,niet wetende wat voor een hel ons stond te wachten.. we zouden wel zien.. en dat hebben we afgezien.

We begonnen met twee rondjes hardlopen, dan 18 pushpress,  2 rondjes rennen en dan 15 pushpress, wel links en rechts dus 30 in totaal, daarna weer 2 rondjes rennen ( is in per 2 rondjes 1 km) daarna  12 pushpress..

Toen kwam er een kleine oefening voor slechts 8 minuten.. 5 burpees over de kb, en dan 1 pushup, weer 5 burpees over de kb en dan 2 pushups en zo steeds er 1 pushup bij.
kortom in totaal zat je toen al op 45 burpees... als het niet meer zijn geweest.

Daarna kwam het toetje, en ik heb besloten dat ik geen toetjes meer ga nemen..,  in 2 tallen 300 burpees, en terwijl de ene burpees deed, wat je afsprak met elkaar,  ging de ander in plank liggen. de lage plank.. kortom het was  pittig. Gelukkig was ik weer met René en dat maakt het leuk, we zijn fanatiek maar zien het ook erg af samen.. toen we eindelijk beiden 150 burpees hadden gehad twijfelden we of we wel goed hadden geteld dus dan zijn wij ook zo sportief samen om nog allebei 5 te doen zodat we echt alles hebben gedaan.. Ik kan dat slecht iets half doen, dan doe ik het liever gewoon wat extra..

Kortom het toetjes van zaterdagavond was ruimschoots verbrand, 1100 cal. er af.. dus ik mag niet klagen.. daarna aan de thee met elkaar, om te ontdekken dat ik ineens een onbekende pas heb, dus kon ik niet door het poortje heen maar dat is op te lossen, dan kruip je eronder door.. wel wat gedoe maar wel lekker.


Daarna in de middag naar vriendin Heleen, voor de wekelijkse het leven doornemen.. onderweg nog even bij vriendin Ankie de nieuwe bundel in de bus gedaan, heerlijk thee gedronken met Heleen.
Teruglopend naar huis zag ik een moeder met een baby in de wandelwagen, die gelukkig naar mij keek. dus..  ik heb gekke bekken getrokken tegen dat kind..  kon het niet laten.. ..

je moet wat toch om je te vermaken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten