dinsdag 14 juli 2020

de laatste restjes


Dinsdag toch nog even naar school, even rondkijken, en nog wat laatste dingen opruimen.
Ik had begrepen dat je gewoon alles kon laten staan, de opkoper zou alles meenemen.. maar uiteindelijk kwam er een bericht of we toch wat losse dingen weg wilden doen.. kortom het was nog even weer hard werken. al was ik klaar met 1 keer lopen met een kar, dat was geen probleem in ieder geval.
Snel gedaan en opgelost

Marlous, mijn maatje op school, geholpen met het opruimen van de laatste restjes die nog moesten gebeuren, dat hebben we samen gedaan zodat we samen konden lunchen

terwijl we in de personeelskamer zaten, kwamen er steeds meer mensen bij kijken en dat was reuze gezellig met elkaar.. kletsen lol en voor we het wisten moesten we hollen, Marlous wilde graag haar trein halen, maar we wilden ook nog even het nieuwe gebouw in.

Dus nog even met Marlous het nieuwe Drama lokaal in, samen gekeken en kwamen tot de conclusie dat er toch nog een paar dingen anders zouden moeten.. gewoon omdat dat toch wel beter uit zal komen.
zoals mijn enorme bureau.. dat is zo groot dat ik echt geen idee heb hoe en wat.. maar hij zal anders moeten staan. Anders neemt het zoveel ruimte in  dat ik bang ben dat ik niet eens de stoelen op een normale manier kwijt kan.. dus dat moet gewoon even aangepast worden.

Daarna nog in haar lokaal gekeken, ook erg leuk om te kijken, heel licht en mooi, maar ook dat je je afvraagt hoe onhandig denkt men soms.. men zet heel braaf de prowise borden in het midden, maar dat is totale onzin omdat dan de zijkant van het bord voor het raam komt.. kortom men heeft niet logische gedacht hierin.. jammer.. maar het kan helaas niet meer veranderd worden.

dus we gaan roeien met de riemen die we hebben, en dat zijn mooie en goede riemen.
Heb al besloten dat ik erin ga alsof ik voor het eerst drama ga geven.. dat is goed. dan sta je anders in je lokaal en zie je de mogelijkheden.

Natuurlijk hebben Marlous en ik al dingen verschoven.. dat leek ons handig.. mede omdat we beiden dachten.. je moet even je eigen draai aan een lokaal geven.. en misschien ook wel gewoon even lekker stout.. zo heb ik ook een stoel meegenomen die eigenlijk niet mee mocht maar ik vind hem zo leuk en is echt een oude stoel van vroeger... die wilde ik niet kwijt.. die wilde ik gewoon gebruiken, ook omdat ik hem in de les gebruik.

En het is een echt oud stoeltje.. misschien weet men het nog dat je vroeger in een lokaal een verhoging had waarop de docent zat achter een verhoogd bureau.. zo kon hij de leerlingen in de gaten houden.. dat werkte aardig.. maar er zat ook een hoge stoel bij zodat hij daarop kon zitten voor de klas als hij niet op zijn podium zat... hij bleef overzicht houden en steeg boven de leerlingen uit.. hij was de heersers over zijn eigen koninkrijk.. wat nog bij velen zo is.... gelukkig komt er verandering hierin en zie je dat de lokalen opener worden en men kan kijken. alleen maar leuk



Geen opmerkingen:

Een reactie posten