vrijdag 3 juli 2020

Dertigers




Sinds een paar weken volgde ik de serie Dertigers, 25 afleveringen en dat in een hele korte tijd, maar wel leuk, 4 dagen in de week is het op tv.

Ik  begreep dat het een remake is van een eerdere serie dertigers, die ik dus nooit gezien heb.
Deze serie vind ik erg leuk om naar te kijken, ik  geniet enorm ervan. het is erg leuk., al is het wel toevallig dat plotseling alle stellen op hetzelfde moment een relatiecrisis/ breuk hebben, ineens gaat alles mis met iedereen.

Wat ook schrijnend om te zien is dat Pieter, een van de hoofdrolspelers, zijn broer Gijs heeft verloren, maar deze broer zit door zijn hele leven heen gevlochten, hij had de platenzaak van zijn broer, hij heeft en relatie die mis gaat en hij gaat bij zijn ouders wonen, waar alles doorvlochten is met het verlies van hun zoon. Je ziet zijn strijd, hij moet vechten tegen zijn overleden broer die door zowel de vriendenkring als door zijn ouders word verheerlijkt, hij kan niet winnen in dit gevecht alleen maar verliezen, je kan niet vechten tegen iets dat was en niet meer is,...

Het is triest dat bij alles komt dat terug.. zijn schaduw die hij niet kan verslaan dat als een soort zwaard van Damocles boven zijn hoofd hangt, waardoor hij niet op waarde word gezien.. heel intriest vind ik dit...

Zo is er meer aan de hand met iedereen. het blijft intrigeren deze serie, al moet ik zeggen dat ik wel blij ben dat het 4 dagen in de week is, als het 25 weken had geduurd dan weet ik niet of ik  er naar was blijven kijken maar nu is het lekker zo aan het einde van de avond even snel een 30 minuten kijken naar wat een rotzooi men maakt van een relatie.. hoe liefde door achterdocht, achtergehouden geheimen, door invulling er toch voor zorgt dat de boel klapt...
Al komt diegene die singel is er nou ik niet bepaald goed vanaf...  de zoektocht naar iemand en daardoor in allerlei valkuilen stappen, met bijna iedereen tevreden zijn  omdat je maar iemand hebt..

kortom als je deze serie kijkt ben je blij dat je geen 30er meer bent.. maar dat gepasseerd bent.. en voor diegenen die dit lezen en nog onderweg zijn naar de 30... kijk maar niet het is totaal niet de werkelijkheid wat je ziet..  maar dat is meestal zo bij dit soort series.... het moet voor de dramatiek tenslotte wel boeien blijven voor de grote gros van de mensheid om dit te bekijken



Geen opmerkingen:

Een reactie posten