zondag 2 oktober 2022

het was weer vreselijk lekker

 

Gisteravond toch maar besloten om niet te gaan wandelen op zondag, dit omdat het logistiek dan heel gek gaat vallen, met als gevolg dat ik langer met de reis bezig ben dan met het lopen. dus ik besloot om slim te zijn, deze wandeling maar te verschuiven naar een zaterdag zodat ik dan de zondag naar de cross kon.

Al heel vroeg kreeg ik het bericht dat vriend Marco de les ging geven wegens ziekte van onze vaste trainster Elsbeth. 

Dus toen ik aankwam waren er nog niet zo heel veel mensen die gingen trainen maar ach dat maakt het niet minder gezellig. 

We begonnen met een speelse warming up, er werden  halve Boso ballen neergelegd en daar moesten we op gaan staan, en daarna werden er ballen naar elkaar gegooid, die je moest vangen, als je verkeerd had gegooid dan moest je 3 squats maken en ook als je hem niet had gevangen. erg grappig en leuk, en zoals altijd ontaard dit natuurlijk in dat we met twee ballen moeten gooien en dus het gevolg is dat we natuurlijk ineens beide ballen naar 1 persoon gooien op die wiebelige boso bal.. vreselijk maar lol hebben we wel

Daarna kwam spel 2, er werden ronde schijfjes neergelegd, en twee mensen moesten in het midden gaan staan met een tubeslang,. ze moesten er voor zorgen dat de schijven niet werden gejat door de anderen door ze te meppen. als je geraakt werd moest je 3 burpees doen. heerlijk wat een leuk en speels spel. het is humor dit

Daarna kwam de eerste amrap ( as manny rounds as posible)

12 minuten lang

10 squat

8 push up

6 swing

als je binnen het minuut klaar was, dan mocht je rust houden tot de nieuwe minuut begon

Daarna kregen we een duo wod

50-40-30-20-10

50 overhead swing, lunges, push up, sit up 

daarna dit  40x en zo door, maar dit met twee tallen, dus dat was een voordeel je hoeft maar de helft dus 25, 20,15, 10, 5

erg leuk maar uiteindelijk was je dus kapot omdat de rust tijd steeds korter werd

daarna in 2 tallen 

de eerste werkte het hele rijtje af daarna mocht de ander, je deed maar 1 oefening samen

de oefeningen waren 

10 x kb box jumps

10 x wall ball

10x snatch met twee gewichten tegelijk

samen met je maatje 20 sit ups

daarna weer in je eentje

10 squat

10 smash ball

10 shoulderpress twee armen tegelijk

daarna ging je maatje je hoefde samen maar 15 minuten te werken maar na de eerst ronde was ik al buiten adem door de snatch met twee gewichten

als uitsmijter kregen we de laatste amrap 10 minuten

10 x floor press

8 kb swing singel arm

6 smash ball

dit was ook slopend omdat je eigenlijk geen pauze kreeg

Nadat we alles hadden volbracht besefte ik me ook meteen dat dit een intensieve les was maar vol afwisseling heerlijk 

Daarna nog even met sportmaatje Rene een kopje thee gedronken boven, en wat bij gepraat, de rest had andere verplichtingen met hun gezin denk ik..

Maar moe maar voldaan ging ik naar huis en zo hoort een training te zijn volgens mij


Geen opmerkingen:

Een reactie posten