vrijdag 1 juli 2016

afrondende dagen

 Afgelopen woensdag was de laatste lesdag, het was 4 uur les en daarna waren we klaar, even wat opruimen en daarna ben ik lekker naar de sportschool gegaan om daarna lekker thuis even op mijn gemak te zitten, om daarna naar de voorstelling in Rotterdam te gaan, zie vorig blogje.

Donderdag kwam echter de hard waarheid om de hoek, er moet aan het einde van het jaar altijd heel veel gebeuren, en met heel veel bedoel ik echt heel veel. Het voordeel, en soms een nadeel is. dat ik in mijn eentje de sectie drama ben en dus in mijn eentje het lokaal opruim en schoonmaak. Het is buffelen om eerlijk te zijn. |Donderdag ochtend ben ik begonnen met het behangen van mijn muur.. herstel, ik wilde er mee beginnen, maar nadat ik tig mailtjes had gestuurd, de mensen persoonlijk had aangesproken om de behangtafel uit de loods voor mij klaar te zetten, kwam ik tot de ontdekking dat hij er niet stond.. dan ben ik er klaar mee en heb ik dus maar heel eenvoudig en kort voor de kop, naar de Praxis gereden en heb zelf een behangtafel gekocht voor 27 euro. Ik bedacht me ik laat me voor die 27 euro niet gek maken en los het dan wel op. Mijn planning stond al dus dat wil ik dan ook afmaken.

Dat is wat ik vaak het meest afschuwelijk vind dat ik afhankelijk ben van anderen die dan niet hun ding doen die ze moeten doen.. waardoor de rader stopt en je dus niet kan doen wat je wilt doen.

Kortom ik was om half 11 heerlijk aan het behangen.. de muur is weer strak en mooi. Heb wel een klein grapje uitgehaald door bewust een poster van de heilige schrift op te hangen, met daarom heen posters van mannen... heerlijk toch.

Het behangen ging erg snel en goed, aangezien ik nog aardig wat tijd overhad ben ik begonnen met het opruimen van mijn lades, mijn kasten en door flink door te pakken, mijn deur dicht te houden, dus doen alsof ik er niet ben, kon ik heerlijk opschieten.. heerlijk. Heb de afgelopen jaren geleerd dat als je echt kilometers wil maken moet je je deur dichtdoen en doen alsof je er niet bent... 

Vandaag was ik niet zo handig hierin.. ik had mijn deur open gelaten, eerst kwam er al een collega binnen die even een praatje wilde maken, altijd leuk, net toen ik weer begon kwam een oud collega binnen die hele gesprekken wilde over hoe het nu met hem ging etc, altijd leuk, maar de tijd tikt door.. toen dit afgerond was, ik net weer de stoflap vast had kwam de volgende voor een praatje prut.. daarna een collega met een serieuze vraag dat toch ook wel echt aandacht wil.. kortom na 2 uur niets doen, heb ik de deur dicht gedaan en ben ik volop in het werk gestort.. en ja hoor
mijn lokaal is op 1 kast na opgeruimd en schoon.. heerlijk

Vrijdag avond meteen doorgepakt, meteen maar het jaarverslag voor de counseling en de deelraad geschreven, daarnaast de leerlingenlijsten waar ik aan kon komen meteen uitgewerkt en naar de repro gestuurd, kortom er zijn kilometers gemaakt vandaag.

Morgen nog even de laatste hand aan het verslag en daarna is het klaar.. kan het weg naar het mt en heb ik bijna echt vakantie


 zo blij met de poster van World press over die twee Arabische mannen die elkaar erg lief vinden op mijn deur aan de binnenkant


Geen opmerkingen:

Een reactie posten