vrijdag 8 juli 2016

maar 6 weken

de bel ging nog wel maar dat was niet op dat moment niet interessant...
De wekker ging ook nog wel, maar ach dat was niet meer nodig, ik mocht opstaan als ik wilde
Vertrek naar school moest ook nog een keer maar ach ik had de tijd.
De brug stond open en dat was niet erg.. ik had tijd genoeg. hoefde niets meer.


Kortom het is Vakantie...

zes weken hoef ik bijna niets en mag ik heel heel veel... vooral genieten, uitrusten, uitslapen, geen of wel boodschappen doen, vrienden zien, Berlijn bezoeken, naar Dronten, moeders verjaardag vieren, kortom ik mag heel heel veel... en bijna niets hoeft.


Ik weet het zelf ook wel, de eerste week zit ik nog in de mood van opschieten, ik heb haast, plan ik nog bijna alles, gevolg... dat als ik dingen moet doen dat ik dat nu moet doen en niet later dan die week, want dan gebeurt het niet meer... Dus de eerste week van de slechts 6 weken durende vakantie is nog wat gevulder dan ik had gewild maar dat is prima

Ik ken een collega die meteen het volop op een zuipen zet vanavond, om zo haar vakantie in te luiden, een andere collega gaat meteen morgen al het hele huis aanpakken een soort van grote schoonmaak houden..  dat zou ik ook wel willen maar ja ik ben lui.. ik doe dat niet .. 

weet nu al dat de komende weken het idee al van mijn bed verschonen een soort van opgave gaat worden.. het is net als met boodschappen doen... ik bedenk me ik moet boodschappen doen en dat bedenk ik me met opstaan en voor ik het weet is het 10 uur in de avond en bedenk ik me.goh ik moet morgen maar even boodschappen doen, dit kan zich dagen voorslepen.. heerlijk want ja ik heb maar 6 weken vakantie... 

Het is inderdaad een kwestie van interpretatie. is zes weken lang of kort. nou geloof me voor mij is het op dit moment lang.. zo aan het begin maar ik weet ook drie keer zuchten en dan is de zomer alweer voor bij..dat gaat zo snel .. maar het is niet anders nu wel hopen op mooi en warm weer... dat zou de vreugde nog meer verhogen.. en ach anders een hele lange herfstvakantie heeft ook zo zijn charme. en dan kan ik tenminste de klusjes doen die liggen te wachten, zoals de kerstkaarten klaar, de nieuwe bundel vormgeven en zo goed als af hebben, nog een aantal flarden moeten nog worden geredigeerd incluis de kerstverhalen natuurlijk en dan is die ook af voor oktober..

kortom er zijn genoeg klussen te doen..  maar nu even nog niet nu nog genieten van het idee dat ik maar 6 weken vakantie heb

Geen opmerkingen:

Een reactie posten