zondag 3 juli 2016

Riders van de wisselende tafel

Eens in de zoveel tijd gaan ik met de een aantal medewerkers  van de eerste serie lessen Wensen en Grenzen uit eten. Vaak is het een heel gedoe om een afspraak te regelen maar als we een date hebben zien we er allemaal vreselijk naar uit en hebben we er zin in.

Zo ook vanavond, we hadden afgesproken bij Fresh "n Fast, een soort van gezonde mac donalds.

Al vroeg deze ochtend kregen we een appje van één van de ridders, dat hij de hele nacht misselijk was geweest en had liggen overgeven dus hij zei af, en terecht , ziek is ziek.

Van de 5 ridders, okey eerlijk 4 ridders en 1 jonkvrouwe. waren we dus nog met vier personen over. Terwijl ik rustig in mijn auto naar Leiden rij, me een paar keer, ondanks tom tom, verreden heb kwam ik uiteindelijk aan bij het restaurant, ruim op tijd, want ik ben een man van de tijd.. dus ik moet opschieten voor mijn gevoel.
Mijn auto vakkundig , met samengeknepen billen, aan de gracht geparkeerd, een kaartje gekocht voor het parkeren, want niets is gratis in leiden, hooguit de lucht.. en daarna dook ik even mijn telefoon in om te zien dat tijdens mijn reis en zoektocht naar Leiden heel wat appjes over en weer waren gegaan dus ja..

Het werd duidelijk dat onze jonkvrouwe het niet ging redden, ze is namelijk sinds kort in het bezit van een prachtige katertje.. hij is zwart dus helemaal uniek, en deze was de hele dag ziek en nadat ze bij de dierenarts was geweest en diverse medicatie had gekregen, haar hele woning schoon moest maken, wist ze dat ze het niet zou redden. En terecht ik als kattenliefhebber weet wat het is als je dier die je lief hebt ziek is dan wil je er alles aan doen om te zorgen dat het beestje zich weer goed gaat voelen en niet nog zieker gaat worden.. dus.. begrijpelijk ook.

Dus van de overgebleven 4 ridders bleven er uiteindelijk 3 over,  dus werd er gezocht naar een oplossing, we besloten eigenlijk meteen met elkaar dat we de afspraak dan maar moesten verzetten, met z'n 3-en is natuurlijk ook geweldig leuk maar toch, we gingen voor 5 en zo aftellend word het toch wat karig.

De nieuwe afspraak zal dus gemaakt worden voor naar de vakantie, mijn agenda zit op de zondagavond te vol met andere afspraken en met de vakantie.

Terug naar huis moest ik bij een verkeerslicht wachten, en toen viel mijn oog op iets wat ik nooit eerder had gezien, ik denk een geheime genootschap van mensen op hoge leeftijd, een soort van code dat als je dat volgt dat je dan op een plek komt waarvan men zegt dat je dan weet waar Abraham en Sarah de mosterd halen...




Mijn dag is dan helemaal leuk, ik fantaseer hier op de terugweg over wat dit nu kan zijn en vind het dan grappig, dat ik dit dan zie. Wat een voordeel is dat een afspraak, hoe leuk ook, niet doorgaat je ineens een avond hebt waarin je dus ineens van alles kan doen, dat ineens dingen op je pad komen die je anders had gemist.. soms is dat ook lekker.. zo ook vanavond.

Een leuke ontdekking gedaan en daarna even snel naar de Jumbo want er moet wel gegeten worden tenslotte. dus snel eten gehaald en daarna heerlijk zitten te kijken naar Erica op reis die in Marokko was, zo gaaf, tenslotte was ik daar ook geweest dus is het mooi om dit terug te zien
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten