maandag 25 juli 2016

Juli Berlijn dag 2

Vanochtend, na een nacht in een eenpersoonsbed, er niet uit gevallen, met een kussen dat je eigenlijk geen kussen kunt noemen, zo dun, dat ik blij ben dat het matras zo zacht is dat mijn lichaam er in wegzakt, dat het kussen vanzelf de gewenste dikte van twee kussens krijgt, toch goed geslapen. We zitten langs een drukke weg, maar met wat fantasie, is het net alsof je de zee hoort, dus slapen lukt wel.

Toch een uur eerder wakker dan afgesproken dus dan maar echt de dag plukken en er maar vroeg uit. Niet wetende dat dit een heel speciale. Dag .  Ik moest nog  1 kaartje halen omdat iker eentje te kort had
 Dus die gekocht met een postzegel, die er meteen maar op en. Nog postZegels gekocht en. De andere kaarten op de bus gedaan dacht ik, helaas dus ook de nog ongeschreven kaart, zon dag dus zou het worden. Eerst zijn we natuurlijk broodjes gaan halen voor de lunch . Daarna naar de bauptbahnhof voor info over de boottocht van vanavond, nu bleek dat we ons niet hoefden te melden dus eigenlijk voor niets daar heen gegaan al is het wel ff gaaf om te zien.  Even heerlijk
In de zon gezeten in de strandstoelen bij de spree. Om daarna per voet naar het Peegamon museum te gaan. Bij aankomst bleek echter dat de kaart die we hadden gekocht via het internet ons geen voorrang gaf omdat er geen tijd op stond dus we moesten alsnog in de rij. Kortom een uur later in de brandende zon naar binnen om te ontdekken dat de pronkstukken er niet zijn die zijn in de restauratie, daar waar voor we gingen de tempel en meer was niet te zien. Toch een beetje teleurgesteld gingen we wweg. Optimist als we zijn hadden we iets van pech we gaan nu heerlijk
Picknicken en daarna gaan we naar Charlottenburg om die te bezoeken. Via via allerlei wegen kwamen we er aan om te ontdekken dat het kasteel gesloten was. Dus maar de tuin in, en zoals in het liedje ove in den haag is een laan over de dingen die niet meer zo zijn was dat nu ook zo die mooie tuin was niet meer die mooie tuin van mijn bezoek in mei.

Daarna even naar het hotel ff douchen het was afschuwelijk warm en zweet weer 32 graden, dus daarna ouden we naar de boot gaan voor een boottocht over de spree bij avond, helaas viel dit in het water, toch handig als je soms niet van aannames uitgaat. Morgen gaan we het weer proberen

Als klap op de vuurpijl blijk ik ineens geen free WiFi te hebben al staat dat overal, blijkt dat je maar 600 mb hebt en dat heb ik volgens mij nog lang niet gebruikt dus maar er valt niets tegen in te brengen.  Kortom een hele bijzondere dag.