maandag 18 juli 2016

lummeldag dag 8 van..

Gisterochtend had ik me heilig voorgenomen om heerlijk en lang uit te slapen, dus ik dacht ik doe mijn ogen dicht en ik blijf liggen.. was het maar zo gemakkelijk. om 7.00 precies begonnen de meeuwen hier luidkeels te zingen een tragisch lied over dat het leven zo niet leuk is als vogel..

Ze zongen meerstemmig, maar vals.. kortom ik was klaar wakker. Meteen klonk het liedje van Nico haak door mijn hoofd: "Vogeltje wat zing je vroeg. " en ik dacht alleen maar waarom heeft God vogels uitgevonden die bij dag en douw al gaan fluiten of zingen of schreeuwen... kortom ik vond het niks.

Dus om 8.00 mijn bed uit gekomen om te genieten van de dag. Eerst maar eens rustig ontbeten, daarna me eens verdiept in het assortiment van de Jumbo, voor de broodnodige lekkere dingen. Had me voorgenomen om een dag geen kooihydraten te eten, aangezien ik het afgelopen weekeinde zoveel koolhydraten had binnen gekregen, met daarnaast de nodige zoetigheden, wat allemaal heerlijk is, maar normaal eet ik maar 2 broodjes met kaas maar nu was het steeds brood en gebak en patat , pasta en noem maar op, allemaal even lekker maar niet goed voor mij.

Daarna thuis me gebogen over de bundel voor 2016, ik schiet op, de meeste flarden staan er nu in, ze staan op goed, een paar moeten nog geplaatst worden en dan is het wachten op de laatste serie die komt, die nu bij de corrector is, zodat die er ook in kunnen. Dit keer heb ik toch ook een speciale blog in de bundel gezet, naast de flarden maar ook de kerstverhalen van afgelopen twee jaar. 

Deze blog moest er in voor mij, hij raakte me twee jaar geleden al enorm, hij raakte me afgelopen jaar weer, ik heb er zelfs een flard bij geschreven, zodat deze oud leerling een plek kreeg van en voor mij, daarom komt hij ook in de bundel.

Daarnaast vanmiddag lekker niets gedaan, ja wat stomme films gekeken die ik had opgenomen, namelijk overboord, vreselijk maar wel onderhoudend, daarnaast naar private benjamin, ook afschuwelijk maar heerlijk. 

Mezelf had ik alleen de verplichting gegeven dat ik naar de kettlebell moest, dus daar ben ik ook geweest vanavond. Het was als van ouds mijn maatje waar ik veel mee sport  was er ook maar ook mijn maatje waarmee ik op maandagavond de kettelbel doe was er ook. dus ik het was dit keer extra leuk. 

De training was intensief. maar wel erg lekker.. we begonnen met een warming up,. met jumping jacks, tussen door 8 x3  jumpsquats daarna nog een tijdje jumping jacks met 8 keer 3 push ups.
Toen begon de echte hel.. we moesten kettlebell swing doen, dat is altijd wel te doen, een minuut lang, daarna een soort van sprong op de band met 1 voet aan raken en dan de volgende en zo door. zitups, jumpsquats met een been in een band en dan er uitspringen en dan weer erin, deadlift, push up, schoulder press.. en pushup. kortom alles een minuut, wat een hel was het omdat het daarna ging afbouwen van 60 sec naar 50 sec naar 40 seconden.. 

Met de spierpijn van gisteren, zoals mijn sportmaatje van zondag al zei, is het wel even afzien.. mijn hemel, mijn billen stonden in brand...

Na de training nog even lekker gepraat en daarna naar huis gegaan, lekker thuis op de bank met een heerlijke film. gewoon genieten.
het was een heerlijk dag met niets doen 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten