zondag 10 juli 2016

De boot in en een historisch museum en natuurlijk heerlijk eten


 Vandaag met de mannen afgesproken in Den Haag,  we wilden met elkaar een boottocht maken over de Singels van Den Haag, er is een organisatie De Ooievaars, die deze boottochten doen, deze mensen doen het vrijwillig en het leuke is dat het oude Hagenaren zijn die soms smeuige verhalen hebben over de stad. We hadden dit al lang in de planning staan en gelukkig was het weer ons goed gezind.

Natuurlijk was ik eerst gaan sporten van ochtend en ontdekte meteen dat ik hard gewerkt had, had helemaal flubberbenen.. maar dat ging gaandeweg de dag wel over. De mannen Rick en Chris, stonden mij op te wachten  bij het afspreekpunt. Dus wij snel de metro in en gaan. 

Bij aankomst kregen we een bericht van Frans dat hij niet op tijd kon zijn, omdat zijn trein anders reed en hij naar een ander spoor moest Dus spraken we af bij de boot zodat we niet op het CS hoefden te wachten.  Met de mannen zijn we eerst naar de Bierkade gelopen en hebben een heerlijk kopje thee gedronken waarna we ons naar de boot begaven. 

Onze gids, een aardige dame, nodigde ons uit aan boord, en we konden als eerste inschuiven, we hadden meteen de beste plekken, zo slim waren we wel. In de volle zin, en onze mede passagiers begonnen al driftig te smeren.. wij niet, wij hadden niets mee, dus wij zouden wel de boot uitkomen in een mooi rode kreeftenlook maar ja alles voor de kunst.. lijden moet tenslotte zegt men.. 

De toch was een toch van anderhalve uur, en het was genieten, mooie dingen gezien maar ook gehoord dingen die ik nog niet wist, maar dat is ook niet zo moeilijk ik weet zo wie zo vrij weinig van Den Haag,

Na de tocht over de grachten, gingen we eerst ff wandelen naar het festival dat er was. Heerlijke sfeer, mooie muziek, en een prachtige kerk, we hebben natuurlijk nadat we heerlijk hadden zitten te pick nicken een rondje om de kerk gelopen waar we het graf van Spinoza zagen, aangezien ik zijn gedachte heel mooi vind, namelijk dat God de natuur is was ik aangenaam verrast dat hij daar lag en vond ik het wel even mooi om dit graf te zien.

Daarna besloten we om naar het Escher museum te gaan lopen, onderweg kwamen we echter langs het Haags Historisch museum en aangezien we  alle vier een museum jaar kaart hebben, besloten we deze binnen te gaan, daar was een prachtige expositie van poppenhuizen maar ook over Den Haag de Joodse mensen die er hebben gewoond.  Ik vond het een mooi en klein en intiem museum. 

Daarna zijn we heerlijk gaan eten bij Cloos.. altijd goed eten en een prima kaart, voor de vegetariƩrs wat minder keus maar daar in tegen de toetjes.. bijzonder en erg lekker.
\
Na een heerlijke dag samen  terug naar huis.. en na genieten van een heerlijke dag










Geen opmerkingen:

Een reactie posten