zaterdag 16 juli 2016

Zierikzee

(korte samenvatting voor Christian: Auto, Z|ierikzee, Nadira, Bull, Veere, foto's, eten, gebak, Goes, naar huis)
 
 Zaterdag was het dan eindelijk zover, het lang naar uitgeziene weekeindje weg met de Nadira en Albert en natuurlijk de mannen. Nadira had haar bull gehaald en omdat we haar in die tijd zo hadden gesteund vond ze het gewoon gaaf als we met haar een weekeinde weg gingen. Helemaal leuk en gezellig.

Nadat ik mij in het zweet had gewerkt in de sportschool, snel een douche had genomen, ben ik in de auto gestapt om te vertrekken maar Zierikzee. Onderweg kreeg ik een app van Rick, dat de kruising na de Beneluxtunnel was afgesloten en dat ik dus een andere route moest nemen..

Wie mij goed kent weet dat ik, me eerst al afvraag waar de Beneluxtunnel zit, en daarna de kluts kwijt ben en ik rij dan maar gewoon op de tomtom in de hoop dat het niet zo is, ik steek mijn kop in het zand en ontken het gewoon.

Toch is het gek dat je dan onderweg bent en je scheel zoekt naar een tunnel met een kruising die dicht is, maar die je niet tegenkomt. Gelukkig ben ik vaak van het gemak, ik kijk naar mijn benzine, er zit genoeg in, ik kijk naar mijn auto, die doet het goed. Ik heb water en appels aan boord, dus wie maakt me wat. ik zie wel... maar nomaals ik heb geen Beneluxtunnel gezien. Toch ben ik keurig aangkomen in Zierikzee. Okey ik heb een aantal rondjes gereden om het stadscentrum omdat de opgegeven parkeerplaats het nu net niet was, of omdat ik weer eens niet goed oplet bij de tomtom en dus een verkeerde afslag nam.. maar uiteindelijk had ik een plek gevonden. In alle rust en kalmte ben ik door de stad gelopen naar het terras waar Nadira met haar mannen al zat. Onderweg had ik intussen natuurlijk al mijn fototoestel uit mijn tas gehaald en had al menig plaatje geschoten. Gewoon om dat het zo leuk is om foto's te maken. 

Gelukkig vond ik de mannen en Nadira stralend en wel op het terras, dus dat was erg geslaagd. We hebben nog wat gedronken waarna we door de stad zijn gaan dwalen. Heerlijk lopen en wandelen door de stad en genieten van de stad. Heerlijk zitten te eten bij de Zeeuwse Hemel, een aanrader, ruime keus aan broodjes etc en ook genoeg vegetarisch.

Daarna besloten we om met de autos af te zakken naar Veere, een ander stadje, wel van gehoord, maar nooit geweest. Terwijl ik terug dwaal naar mijn auto, Nadira en de mannen stonden met hun auto's aan de andere kant van de stad, zag ik natuurlijk weer van alles wat ik leuk vond dus ja ik kon het niet laten, en dus heb ik weer een aantal momenten vastgelegd.

Terwijl ik naar Veere reed, was de route onderweg erg mooi, maar wat rijden mensen een Zeeland vreemd, men remt als er niets is, men denkt niet na.. kennelijk zien ze één of andere schelp liggen, ik weet het niet.

Nadat iedereen was aangekomen in Veere, zijn we dit stadje gaan verkennen, ik was er nog nooit geweest maar wat een lief stadje, niet groot maar wel genieten om er lekker rustig te lopen en te dwalen. Hier hebben we bij de kerk prachtige foto's gemaakt van ons samen.
Daarna een korte wandeling over de Dijk om weer naar de auto's te gaan en op weg te gaan naar Goes, waar Nadria voor ons een hotel had geboekt. (Omdat mijn moeder had besloten om haar 82ste verjaardag te vieren op zondag, kon ik helaas dat gedeelte niet meemaken, moest ik na het eten terug naar huis). Het was een prachtig hotel, Katoen, in Goes, Al is het wel even zoeken naar hoe je er moet komen, maar het is prachtig vorm gegeven en mooie kamer.   Wel opvallend was dat Frans een kamer had met invalide toilet etc...maar daar zeggen we niets over verder.

Nadat een ieder zich wat had opgefrist en andere kleding aangetrokken had, zijn we gaan eten bij de Brasserie. Waar we Nadria verrasten op een ABC, iets waar ze niet echt een fan van is, maar wel erg leuk is, en natuurlijk een gepast kadootje voor haar afstuderen en voor het mogen meemaken van het samen mee gaan met haar naar Goes.

Na het driegangen menu heb ik afscheid genomen van Nadira en de mannen en ben terug gekeerd naar huis via Brabant, geen gedoe met die zeelandweg, waar een ieder remt en langzaam rijd, waar een file ontstaat omdat een man denkt een mug te zien oversteken..
Na een heerlijke dag te hebben gehad mijn bedje in om na te genieten van een mooie dag.
 













Geen opmerkingen:

Een reactie posten