vrijdag 22 juli 2016

De tijd

Soms heb je gesprekken  met mensen en besef je ineens dat het soms tijd kost.
Dan heb ik het niet over moeilijke gesprekken maar dat de tijd, naar mate je wat ouder word, een heel ander begrip gaat worden.

Ik bedacht me dit nadat ik het liedje van de seizoenen had gehoord gezongen door Jasperina de Jong ( wat later ook gezongen is door Simone Kleinsma)

Dit zijn twee liedjes die me toch dan even aanraken en me in beweging brengen. Dan kijk ik even terug op mijn leven en mijn keuzes, elke dag voor ik ga slapen bedenk ik me altijd wat voor mooie herinneringen ik heb gemaakt die dag, wat kostbaar was voor mij, dat maakt dat ik bewust even de dag door loop en door ga, en intens gelukkig in slaap val omdat het weer zon mooie dag was vol mooie momenten.

Er zijn dagen dat ik niet kan kiezen , als ik de herinneringen op een rij moet zetten wat mooi of super mooi was, en daar gaat het natuurlijk ook niet om, het gaat om dat je de tijd pakt en neemt om even stil te staan bij dat wat je overkomt en overkomen is.

Natuurlijk zijn er ook dagen dat het wat meer moeite kost om een paar mooie herinneringen te vinden maar dan doe ik gewoon eentje die de moeite waard was, dat kan heel klein zijn, de verkoper op de hoek van de straat van de straatkrant die mij groet en glimlacht. Nooit heb ik die man iets gegeven maar ik vind het gewoon een mooi gebaar. Eigenlijk is het zo dat je dan dus gezien bent.

Hoe meer ik soms bezig ben met de tijd en de herinneringen, hoe meer ik bewuster word van het leven en wat het je brengt. Het mooie vind ik nu ook dat ik niets meer moet, maar alles mag, zeker in de vakantie, maar ook gewoon in het dagelijks leven als ik straks weer aan de bak mag met mijn aankomende pubers en mijn pubers.. heerlijk, zij maken elke dag tot een feestje voor mij. 

Als ik straks weer in Berlijn ben, weet ik dat ik de tijd heb, de hoogtepunten heb ik al gezien, Kitty ook, dus we hebben geen haast, we gaan genieten en in de sfeer van de stad zitten in plaats van dat we mee hollen met de meute om alles te zien wat je moet hebben gezien als je in Berlijn bent geweest. We gaan nu undergound, we gaan kijken naar dingen waar  je anders niet zo aan denkt of de tijd voor neemt.. het zal genieten zijn, mooie herinneringen maken....

Ach een blogje over tijd naar aanleiding van twee prachtige liedjes die ik die hier zal neerzetten 
neem je tijd en luister.. en geniet van de prachtige teksten


natuurlijk het lied over de seizoenen





Geen opmerkingen:

Een reactie posten