woensdag 13 juli 2016

dag 3 wat gaat het toch snel (Wilhelminabos)



 Vandaag met vriendin Kitty naar Dronten gereden om foto's te maken van de panelen waarop mijn naam staat, waar het ooit allemaal begon. De flarden staan er nog steeds inmiddels 13 jaar.. best lang als je er zo over nadenkt. 

De flarden zijn destijds geschreven op verzoek van Karel van Kapen, die graag wide dat ik dit deed omdat het bos 5 jaar bestond. Hij vertelde zo vol inspiratie dat ik dat graag wilde doen. Toen hij weg was ben ik meteen gaan schrijven, waarom weet ik niet maar de flarden ontstonden spontaan. 


Nadat ik de flarden had geschreven, naar  Karel had opgestuurd bedacht ik me dat het wel handig zou zijn om dan ook maar eens bij het bos te gaan kijken en of het klopte wat ik dacht en wat ik voelde.

Toen ik aankwam bij het bos destijds ben ik gaan lopen, ik had een fototoestel mee, en ook de 5 flarden die ik had geschreven.. al lopende door de ruimte daar, wist ik dat mijn flarden klopten, ik wist ook waar ze moesten komen, dus van de plekken foto's gemaakt om dit te laten zien. En het was bijzonder om te ontdekkend dat de flarden klopte en dat alleen maar door een verhaal dat ik hoorde.

Vandaag dus even terug om foto's te maken voor mijn nieuwe site. Ik heb nooit mooie foto's gehad van de panelen en nu dus wel. Een paar zijn wat onduidelijk maar dat komt door het licht en de plek waar ze zijn neer gezet. Ook de hevige regenbuien speelden een rol, maar de foto's zijn goed en mooi vind ik. Het geeft tenslotte ook de sfeer aardig weer.

Het meest bijzondere vond ik wel, toen ik dit ging doen, dat ik daarna werd gevraagd voor een programma van netwerk om daaraan mee te werken. Dat heb ik natuurlijk gedaan, dit ging over amateur schrijvers, er waren twee mensen uitgenodigd waarvan ik dus eentje was. Ik mocht vertellen over mijn bundel, die ik toen had geschreven "Totdat haar wereld in de mist verdween" een thema bundel over dementie en over het wilhemina bos. er is daarover een heel item op tv geweest. Helaas is deze niet meer te vinden op het internet.


Kortom vandaag was ik weer even terug in de tijd.. maar wat was het genieten
voor alle foto's van de panelen zie mijn website onder het kopje Wilhelmina bos









 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten