donderdag 30 juni 2016

Codarts

"een eerste toon zwelt op uit een trompet, een jongen loopt de ruimte in, staat stil, opent de mond. Gaapt? Spreekt? Hij huilt Of roept om hulp? Hij zingt. Hij snakt naar adem. Dan spreekt hij, huilt, tiert. Hij ziet de vrouw. En lacht. Zij vindt het mes, zij zwaait, en valt. Of danst zij?
Het publiek is tijdens de Showcase getuige van Pandora’s doos die zich leegt op dit podium: verstilde gebaren, hilarische nummers, indringende beelden, razendsnelle dansen, briljante teksten en als meest indrukwekkend: het lied, het poëtische schurende en woest-mooie lied dat het hart diep raakt.
De Showcase is een overrompelende presentatie van een zinderend muziektheaterjaar. De 50 talenten hebben zich gevoed en ontwikkeld door keihard te werken om zo het brede aanbod aan disciplines te leren kennen en beheersen. Dit proces wordt op de avond van de Showcase voor een volle zaal zichtbaar en hoorbaar gemaakt. Met een snoeigoed orkest en een aantal gerenommeerde regisseurs wordt deze ‘show’ uitgewerkt tot een onvergetelijke theateravond.
En voor het geval u het nog niet wist:
Het talent is breed en verrassend,
Het programma is uniek en grensverleggend,
De Showcase is kunst en genot voor iedereen."

Woensdagavond met de mannen  naar de voorstelling van de circus groep Codarts geweest in het oude luxor in rottedam. Van te voren hebben we eerst met elkaar bij onze favoriete pizzeria gegeten.. die pizzas zijn heerlijk, het personeel aardig en de toetjes te lekker.. kortom met het goede gezelschap is het dan eigenlijk al perfect.

Bij binnenkomst in het oude Luxor, gaat er toch altijd een soort van kleine siddering door mij heen, mede omdat ik het zon lief theatertje vind.

De voorstelling van Codarts zijn altijd inspirerend en ook boeiend.. dit keer sprongen er voor mij twee scene's uit, ik weet helaas de namen niet. Het tweede nummer, gezongen en bij gelicht met de lampjes van de i-phone, was alsof Ella Fitzegerald daar stond te scatten en te zingen .... wat heerlijk. Daarnaast de prachtige monoloog van een jongen over dat hij dood was en voor God verscheen, zo mooi maar ook de kwaadheid die hij bracht.. en dat alle Dictators zeggen.. volgende.. de mooie zin ik heb bedacht dat u hebt bedacht dat u mij geschapen hebt.. en nu ga ik gewoon uw plek innemen.. nu ben ik de nieuwe God met als slot opmerking.. Volgende..prachtig

Een prachtige onroerende scene tussen de ontluikende liefde tussen twee jongens. zo teder en mooi gespeeld en gezongen.. de zin ik ga je lichamelijk pijn doen.. zo prachtig

Kortom wederom een avond vol entertainment van een heel hoog niveau dit keer.. wat een talenten..
ik verheug me nu al op volgend jaar om weer te gaan.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten