zaterdag 11 juni 2016

Bri(e)lle(n)

Aangezien vriendin Kitty momenteel in Brielle zit op een camping in haar caravan, had ik met haar afgesproken om naar haar toe te gaan afgelopen zaterdag. Altijd leuk en gezellig met en bij Kitty, dus dat is geen probleem

Kitty had me natuurlijk keurig het adres gestuurd, met het advies, dat elke doorgewinterde weggebruiker kent, dat ik vooraf de kaart goed moest bekijken en dat ik goed naar mijn Tom Tom moest luisteren.

Dus om half 2 stapte ik keurig in mijn auto om naar het Zonovergoten Brielle te gaan. Het advies om van te voren op de kaart te kijken, had al een probleem want ja ik heb geen kaart, ik heb TOM TOM, dus heb je geen kaart meer nodig, TOM TOM brengt je overal waar je moet zijn toch...

Dus vol enthousiasme voerde ik  in mijn TOM TOM in het adres waar ik heen moest. Veerweg, en dan het nummer... dus vol goede zin en optimisme begon ik te rijden. Het viel me echter op dat mijn  TOM TOM om de haverklap aangaf dat hij uit ging en dat ik dat moest annuleren. Gevolg dat hij dus niets liet zien.. Ik de pest in,  want zonder TOMTOM ben ik DOMDOM met het zoeken naar een route.. dus ik heb mijn auto aan de kant gezet, nog een paar keer geprobeerd om mijn TOMTOM goed te krijgen, maar dit leverde niets op... hij bleef aangeven dat hij uit zou  gaan....

Kortom wat nu.. gelukkig heb ik vrienden die alles doen met google maps, en dus heb ik me daar ook een keer aan gewaagd.. ik dacht waarom niet. Dus wederom Brielle ingevoerd, daarna heel vakkundig het adres en rijden maar.. Het nadeel was wel dat ik het nu op het gehoor moest doen, omdat ik mijn mobiel niet kon bevestigen dus het was een op hoop van zegen gedoe. Ik hoorde wel dat ik af moest slaan ,maar niet waar en hoe.. kortom het was tobben met gedoe.

Het nadeel van deze Google map vind ik wel, dat op het moment dat je fout rijd, en daar ben ik heel goed in, houd zij haar mond.. . ik heb op mijn TOMTOM een mannenstem, maar ja google maps geeft een vrouwenstem Gevolg als ik verkeerd reed, en daar ben ik soms heel goed in, zweeg de stem. Ik zag meteen een hele boze, verongelijkte vrouw voor me, met haar lippen samen geknepen, die weigerde om wat te zeggen, totdat ik sorry zou zeggen.. dit heb ik dan ook heel veel gedaan... maar uiteindelijk belande ik dan in het wonderschone Brielle, dat ik nog kende van een kamp op de fiets met 60 basis leerlingen.. 

Ik ben via allerlei moeilijke wegen langs van alles en nog wat geleid om uiteindelijk aan te komen op de veerweg.. en ja hoor alles wat ik zag was huizen, een rivier, en meer niet..... dus dan nog maar eens goed de app bekijken en wat bleek nu, ik moest op de Brielse veerweg zijn.. dus ik zat helemaal verkeerd.. Nu begreep ik het advies van Kitty, eerst de kaart bekijken, want het was zo, dat de camping dus aan de andere kant van de maas was, dus ik moest helemaal om rijden...

Dus wederom die chagrijnige dame aangezet en weer verder gereden, weer door het pittoreske stadje met heel veel fietsers die niet aan de kant gaan, met twijfel auto's die niet durven rijden.. via allerlei obstakels ben ik uiteindelijk dan toch beland  bij de goede weg. Natuurlijk ben ik nog een keer een weg te vroeg afgeslagen maar dat went ook. Daarna ben ik gelukkig bij een stralende Kitty aangekomen.. Samen heerlijk op de camping gezeten voor de caravan, bij gepraat en daarna heerlijk met elkaar een spelletje gespeeld waarbij Kitty won, maar gelukkig heeft zij geluk in het spel ik kennelijk niet, maar ook ook niet in de liefde :-). Daarna zijn we samen uit eten gegaan, heb ik Kitty naar de camping terug gebracht en ben ik naar huis gereden om langs een heel andere route te rijden, via Den Haag in plaats van via Gouda, was ik ineens heel snel.. dus dat was heerlijk.

Het was een heerlijke dag en wat heb ik genoten... soms kan het leven zo simpel zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten