zaterdag 25 juni 2016

Brainwas

Op een rustige morgen, waarin ik de nacht nog aan het verlaten was, omdat ik wel heerlijk geslapen had maar toch nog niet helemaal mezelf had gevonden ergens tussen de slaapkamer en de badkamer. Ben ik toch op weg gegaan naar mijn werk. Ongeveer half 8 kom ik de eerste tegen.... 
ik zie wat roods, ik lees liefde en denk... even voor de duidelijkheid ik was nog niet helemaal in de wakkere wereld..  "Goh wat laten ze die poster toch lang hangen na Valentijnsdag"....

Verder nog niets..... maar een paar bushokjes verder zie ik weer wat roods en nu zijn mijn ogen wat meer open.. en lees ik de tekst een keer erg goed.... en dan draait mijn maag zich om....
Ik vloek nog net niet.. maar besef me wel dat ik onderweg van mijn huis naar mijn werk al 3 heb gezien.. en als ik later die dag naar mijn sportschool rij.. zie ik ook nog een paar.. kortom het is rood in Alphen.

Naast de rotonde waar alles draait om God, waar de tekst staat dat je deze brave man niet moet vergeten. Daar waar nog een licht reclame bord boven de weg hangt met de tekst :"Vergeet God niet", daar is een nieuwe golf gekomen.. namelijk de abri's die gevuld worden met posters met bovenstaande tekst. alsof er nog niet genoeg is... maar goed ik ben ruimdenkend en vind dat alles moet kunnen.. vraag me dan wel af hoe het zou zijn als ineens op een rotonde zou staan dat alles draait om Allah. of dat deze poster er zou hangen met dezelfde tekst maar dan in plaats van God Allah geschreven... vind ik iets om eens uit te proberen, dus wie weet doe ik dat nog wel een keer..

Terwijl ik bovenstaande tekst lees, over dat Gods volmaakte  liefde  alle angst laat verdwijnen.. zie ik ineens een oom van mij, die toen hij stervende was, grote paniek in zijn ogen had, omdat hij bang was voor God, hij had zijn hele leven als goed gelovig mens geleefd, maar zo bang gemaakt voor God en dat hij voor hem moest verschijnen dat hij gestorven is met grote angst in zijn ogen.... 

Daarnaast denk ik aan al die mensen die vanuit Gods volmaakte liefde,  ontelbare mensen hebben vermoord, omdat deze mensen niet wilden geloven in de volmaakte liefde van deze God... hoeveel angst is er gezaaid door de mensen die juist zeggen dat deze liefde volmaakt is.

Dan denk ik aan de intolerantie toen we bij de herdenkingsdienst van een collega die werkzaam was, naast het Onze Vader, een stukje lieten lezen uit de Koran. .. het lied voor de doden... de reacties die kwamen.. de haat, de verontwaardiging die ontstond.. omdat  de volmaakte liefde van God dit niet toestond... kortom ... ik heb zo mijn twijfel bij dit bord.....

Dan denk ik aan de reacties op toen twee mannen elkaar zoenden, dat de Volmaakte liefde  ineens door zijn aanhangers als zondaars werden gezien. denk ik aan de velen die zijn opgehangen, gestenigd, doodgeschopt uit deze Volmaakte liefde, omdat ze iemand lief hadden...... 

Het raakt me dit soort posters met het verkeerde gebruik van de liefde en van een religie.. want volgens mij staat er nog steeds in elke religie de liefde centraal en als nummer 1 op de lijst... daarom
 
doe mij dan maar als betere promotie, als je tenminste liefde wil promoten.. onderstaande foto



Geen opmerkingen:

Een reactie posten