woensdag 30 mei 2012

zwaar leven....

Vandaag was het een heerlijke dag in het onderwijs.. wel zwaar in verband met het weer, de hitte die is killing vind ik maar goed daar raak je ook aan gewend op de een of andere manier., alleen nu nog niet. Ik had lessen met mijn tweede klassen en die gaan een fotostripverhaal maken, dus dat is erg leuk ook, ze gaan nadat ze 50 fotos hebben gemaakt een verhaal met teksten maken voor een boekje die ze dan uit gaan geven op de een of andere manier. Iets minder leuk vond ik dat 1 foto toestel is gesneuveld, is gevallen, en daar kan ik nog mee leven maar dat ze hem dan stiekem op mijn buro leggen en weg lopen en niks zeggen kan me hels maken.. baal ik enorm van altijd, dus ik heb die leerlingen dan ook terug laten komen om dit helderder te krijgen.
Daarnaast zijn de eerste jaars begonnen aan de lessen emotie en mogen ze praten en spelen over verliefdheid... hele verhalen komen boven tafel, natuurlijk stip ik ook de gevaren aan van het sociale media gebeuren, de fotos van ze, de loverboys etc alles wat er mee te maken kan hebben dat ze met verkeerde mensen in aan raking kunnen komen.. ik hou mijn hart altijd vast....

Met mijn WN1 groep ben ik gaan wandelen het laatste uur, de klas heeft een 8ste uur en zijn kapot mede omdat ze daarvoor altijd een bingo hebben en dus die les totaal van de rust en regelmaat afzijn met als gevolg dat ze het 8ste uur echt even niet zo zijn als ze altijd zijn. Gelukkig kan ik dat aardig aan. en regel ik wel wat, zoals vandaag, ik ben met mijn kids naar de kinderboerderij gelopen en dat is zo mooi, Je ziet kinderen met dieren altijd opbloeien en ze lopen te stalen, voor mij ook een unieke aangelegenheid om met de kinderen te praten, zowel tijdens het lopen als tijdens het daar zijn.Ik vraag vaak even hoe een dier in hun taal heet en ga er dan even mee oefenen. ik vergeeet het ook net zo snel weer hoor.. en daarna ga ik dan met ze praten over hun land, hoe die dieren daar leven en dat is mooi want je ziet ze dan toch ook gronden in Nederland.. zoals ik al zei ik heb een zwaar leven maar ik geniet...

1 opmerking:

  1. Jij hebt een heeeel zwaar lééééven, nee eerlijk eerlijk echt waar

    BeantwoordenVerwijderen