dinsdag 8 mei 2012

training voor het examen (lotus)

Gisteravond was ik als lotus actief bij de vrijwillige ploeg van het zwembad van het dorp Hazerswoude dorp. Het zwembad draait volledig op vrijwilligers die vinden dat de kinderen van het dorp gewoon iets moeten hebben in de zomer en dat ze kunnen zwemmen. Ze volgen trouw hun ehbo en doen examen en zitten dan regelmatig aan het bad om te kijken of er niets mee gaat. Ik vind dit zo geweldig dat ik graag daar kom als lotus om daar te helpen om deze vrijwilligers up to date te houden zodat ze het zwembad kan door blijven bestaan. Het blijkt wel dat het steeds moeilijker gaat worden voor het zwembad om vrijwilligers te vinden die een keer in de zoveel tijd daar een middag of avond willen zitten om de boel in de gaten te houden. Maar ik vind het een geweldig initiatief en hoop dat het lang zo blijft bestaan. Heb ook al stiekem bedacht dat als ik de leeftijd heb bereikt dat ik met werken mag stoppen dat ik dit een van de dingen zal zijn wat ik ga doen als vrijwilliger, ik woon wel niet in het dorp daar maar heb er wel jaren les gegeven dus dat maakt het ook weer leuk om misschien ouders te zien die ooit les van mij hebben gehad. Vanavond echter mocht ik de vrijwilligers die een ehbo opleiding hebben gehad een soort van proef examen laten doen. Ik ben natuurlijk begonnen met het verplichte numme het stabiel draaien.. en al tijdens het doen heb ik een aantal denk ik waardevolle tips gegeven waar ze wat mee kunnen naar ik hoop.Ik denk het wel dat ze  er wat van op hebben gestoken. Daarna natuurlijk het geeikte wat ook bij het nieuwe examen word gevraagd, wat gewoon eigenlijk totaal niet leuk is maar ja het moet maar, de buikstoten daarna wat breuken en de handgreep van Zach. Toch is het altijd weer leuk om te zien hoe enthousiast men is. Tevens dat ze na even wat stroefheid ineens er volop voor gaan en genieten van je spel en mee doen en ook de lol die we hebben samen.. erg leuk, tevens dat we met elkaar praten.De kader en ik kunnen het erg goed vinden en we spelen goed op elkaar  in en dat gaat lekker.. heerlijk is dat..  ik heb weer een leuke avond gehad die weer gigantisch uitliep maar ja dat hoort er gewoon bij ....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten