donderdag 10 mei 2012

Krak.... de kraker

Aangezien ik al maanden, lees meer dan een jaar,  rondloop met wat vage pijntjes in mijn nek en ik niet goed weet waar dat vandaan komt, ik al regelmatig bij mijn huisarts ben geweest die het ziet als spieren die te gespannen zijn, en dus moeten worden ontspannen... Met een verwijzing naar een fysio, die leuk kieteld maar na 3 maanden nog niet echt de nodige verlichting geeft, de manueel die leuk wat schud en drukt maar ook die geeft na 7 weken niet echt een oplossing dat je het gevoel hebt dat het over is.. heb ik maar eens besloten om weer eens naar de kraker te gaan. Jaren geleden ben ik ook bij een kraker geweest, maar daar ben ik gestopt, die man sprak bijna geen nederlands en bij alles was het een probleem.... het was steeds niet goed en oh oh dat ik nog liep etc. daar kwam bij dat de assistente niet aardig was en niet echt leuke gesprekken had, de wachtkamer altijd te vol was en je steeds moest betalen als je er was voor het parkeren, daarnaast was de behandelkamer verre van fris en schoon en het stonk er ook behoorlijk dat ik dacht daar ga ik niet heen. Laat ik verder zoeken in de buurt er moet meer zijn op de wereld dan alleen maar die ene in alphen. Dus gezocht en inderdaad iemand gevonden in de buurt. Hazerswoude dorp, of all places zit een man die kraakt en is erkend, heerlijk om eerlijk te zijn. Vandaag ben ik er voor het eerst geweest en hij keek, hij legde me neer op de tafel en voor ik het wist werd mijn nek gekraakt.. en ik voelde het losschieten.. het was alsof er een heel stoot ratels door mijn nek schoten.. en ineens voelde ik meer dan ik ooit had gehad. Daarna ging hij met mijn rug aan de slag en dat was wat genant, want ik moest gaan zitten op het randje van de bank, in mijn blote bast en die man omarmde me, en hij gooide me achterover terwijl hij me vasthield en omarmde... en daar lag ik dan met bovenop me een man die me stevig vasthield, en ik kon me niet eens verdedigen.. maar het hielp wel. vond het wel erg jammer dat deze arts rookt want ja dat ruik je toch en ik vind dat toch smerig.. maar goed daar moet ik maar mee leren leven. hij heeft even heel vakkundig mijn nek en mijn rug gekraakt en de boel recht gezet. en ik moet terugkomen maar dat wist ik al. Al heb ik het gevoel dat deze man erg vakkundig is.... mede omdat hij meteen zei, dit gaat niet lang duren meer, het is los en je bent goed ontspannen, laat je nek veel masseren als je de kans krijgt en ga ook veel hotpacs er opleggen minstens 2 keer per dag en dan zul je zien dat het beter gaat binnen een paar weken.. en daar doe ik het voor want ik ben het zo zat dat ik in de nacht wakker word omdat mijn nek pijn doet.. en daardoor dus minder slaap.. Het fijne is wel om te weten dat ik geen slijtage heb in mijn nek.. want daar zijn inmiddels fotos van gemaakt.
Nu hoop ik ook echt dat het gaat werken en dat ik binnen een heel snelle tijd af ben van deze pijnlijke nek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten