maandag 28 mei 2012

en hoe is het nu met Sjaak

Ik moet zeggen ik ben niet erg gecharmeerd van Sjaak, het valt me op dat hij me negeert, zeker  de lekkere hapjes, het goede eten wat ik voor hem speciaal klaar zet... maar het werkt niet. Sjaak is nog steeds en Sjaak blijft. Kortom het lokdoosje, de gewone val waarbij hij zijn nekje breekt doet niets.. het werkt niet.. dus goede raad is duur, want Sjaak moet het huis uit, hij is zelfstandig genoeg om nu op zichzelf te gaan wonen.. dus de stap moet worden gezet. Nadat ik hem heftig heb gevoerd met een leuk doosje met gif erin, maar ik denk dat Sjaak toch universitair geschoold is want hij eet er niet van lijkt het.. of inmiddels heb ik meer Sjaken in huis maar dat hoop ik niet.. maar je weet het nooit. Al ben ik van mening als ik kijk hoeveel gif er inmiddels al in die aderen moeten stromen is het toch wel echt tijd dat Sjaak of gaat hemelen of hij is zo sterk dat hij gewoon door zal blijven gaan en dus moet hij maar in de muisvriendelijke val... waarmee ik hem dan de vrijheid geef.. na een val van ongeveer 3 hoog in de bosjes vanaf mijn balkon.. want ik wil hem niet nog een keer tegenkomen...
maar goed we wachten af wie weet gaat Sjaak uit logeren.. je weet het tenslotte nooit met een muis, inmiddels ben ik al bijna een halve week in de weer met mijn muizenval die ecologisch getest is en diervriendelijk is... de partij voor de dieren zullen trots op mij zijn.. en vegetarier die heel leuk en charmant toch zijn muis eerst wil vergiftigen en uiteindelijk besluit om hem vriendelijk het huis uit te zetten... maar toch... het schiet niet echt op met   Sjaak... zelfs sterk geurende kaas met noten, pindakaas en geitenkaas.. het is niet iets als spekkie voor Sjaak zijn bekkie...maar  Sjaak is nog steeds niet gevonden.. ook zijn uitwerpselen zijn niet meer hier.. dus ik denk.... dat Sjaak eieren voor zijn geld heeft gekozen en toch maar is gaan hemelen.. maar we zullen het afwachten...
Inmiddels weet ik dat Sjaak nog steeds in mijn huis zijn eigen feestje viert... dus ik heb goede hoop dat hij toch heel snel nu het gif gaat eten maar het lijkt er op dat hij dat vergeet of dat er misschien wel teveel ander eten ligt.. het verhaal zal worden vervolgt
Inmiddels kan ik melden dat Sjaak is gaan hemelen... vanochtend vond ik hem bij mijn cd kastje waar hij vredig lag te liggen...  naast een nepkaars die brande, hoe mooi kan iemand zijn laatste rustplaats kiezen, ik had al van de verkoper van het gif gehoord dat ik zal moeten ruimen... en ik ben meer van het gif dat langzaam het beestje van binnen verteerd zodat hij niet gaat stinken. maar ik heb mazzel Sjaak is lief geweest en is in het zicht gaan liggen waar hij moest liggen en is nu dus overleden.... Toch is het een gek idee, je wilt van het beest af, en doet er alles aan en op het moment dat je het lijkje vind is het inmiddels toch wat heftiger geworden... ik was zelfs enigsinds emotioneel.
Ik heb Sjaak dus maar eervol opgepakt en met heel veel liefde uit het raam in het lager gelegen bosje gegooid zodat hij kan dienen als voedsel voor de planten en zo toch de kringloop van het leven door kan geven... heerlijk vind ik dat.
maar om toch Sjaak te eren zal ik de foto van zijn laatste rustplaats laten zien, incluis zijn lichaam

en nee ik hoef geen bloemen al ben ik wel gek op bloemen..




Geen opmerkingen:

Een reactie posten