woensdag 16 mei 2012

Verjaardagen deze dag


Nee het is niet deze taart die Matz kreeg voor zijn verjaardag, hij kreeg een mooiere taart gemaakt door een moeder van de school waar hij zit.Een grote taart gevuld met botercreme, aarbeienvlaavulling en helemaal belegd met marsepein... heerlijk..Hij werd 8 die boef, en helaas heb ik vergeten om een foto te maken van de taart van hem , maar goed deze vond ik en ach denk maar voor de 7 een 8. Vandaag was trouwens erg heftig op school, een paar meiden zaten weer in hun meidenvernijnhouding en dus moest er worden opgetreden, daarnaast een leerling die gewoon zich niet lekker voelt, een aantal klassen die ontsporen en druk zijn en die niet te corrigeren zijn. Ik merk steeds vaker bij onze kids dat zoveel vakantie en zoveel verschillende dingen die ze kunnen doen niet werkt helaas.. ze raken hun structuur kwijt en verliezen hun concentratie met als gevolg dat ze druk worden en opstandig.. heel jammer. Maar goed het is niet anders, we ploegen door tot de vakantie.. en dat is ook prima. Maar goed terug naar de verjaardagen.. Vannacht al om 0.00 als eerste geprobeerd via wattsapp vriend Frans te feliciteren die weer een jaartje ouder is geworden.. ik ga echter  niet zijn leeftijd hier neerzetten, dat is niet nodig,, maar ik weet dat hij al jaren brult dat hij nog steeds 29 is.. en dus zag ik vandaag op zijn profiel de volgende foto..


ik vind dit humor en moet er vreselijk om lachen. mede omdat ik dan bedenk die kaarsen kunnen nog jaren mee, want hij word niet ouder dan 29.. en wie ben ik om dit tegen te spreken, en het grappige vind ik dat hij dit gewoon ook doet.. ik hou van deze soort humor. Zeker zijn reactie op de opmerking dat de cijfers moeten worden omgedraait volgens iemand... de geweldige opmerking nee dan zou ik 26 zijn en dat lig nog maar 3 jaar achter mij.. zon dag kan dan niet meer stuk, de hele dag loop ik dan met een glimlach.. heerlijk
Maar goed terug naar de verjaardag van mijn petekind, hij werd 8 en dat is me toch een leeftijd. Ik ga expres al later omdat ik het gewoon niet zie zitten al die huilende kinderen ik ben daar niet van.. zeker niet na een dag werken met nog een heel groot stuk venijn in de staart van de dag waardoor ik pas om half 6 bij mijn petekind kon zijn.. maar goed dat maakt niet uit . Ik zet mijn auto in de straat en meteen staat hij buiten en meteen knuffelen en praten en het is heel gaaf meteen.. ik voel me altijd zo welkom dan. Had voor hem boekjes meegenomen met voorbeelden wat hij kan maken met ministeck, waar hij helemaal fan van is, maar daar is nauwelijks nog aan te komen, alleen via internet in de winkels is alles uitverkocht. dus mochten er lezers zijn die een zolder vol hebben staan en overwegen om het weg te gooien ik weet iemand die er erg blij mee is als hij dit krijgt...
Maar goed hij was gelukkig en blij hiermee. Ik was net binnen of mijn jongste petekind komt binnen van het zwemmen, en dus die moest ook meteen even bij mij op schoot, omdat hij even moet wennen aan alle drukte die er heerst en dus wil hij even praten en zitten en knuffelen.. ik vind dit zo aandoenlijk en leuk.
het eten is natuurlijk speciaal op de jarige gericht, en hij wilde patat met frikandel etc erbij. dus ik heb mijn dieet even vergeten en lekker meegegeten omdat ik eigenlijk nooit echt dit eet is het een feest voor mij. Later op de avond ook nog een lekkere stuk taart gehad wat ik ook al nooit eet dus ik ben helemaal over de schreef gegaan met mijn eten. Bij thuiskomst bleek echter dat Sjaak me welkom hete en nog steeds door mijn huis loopt, ik denk dat het gif nog niet echt goed werkt.. maar hij was wel wat trager vond ik meestal rent hij als ik er ben maar nu was het meer sjokken dus wie weet is Sjaak binnenkort het onbestemde luchtje in mijn huis waar ik snel van af hoop te zijn...
wie weet..

1 opmerking:

  1. Leuk om te horen dat je dag niet meer stuk kon door mijn bloedserieuze opmerking :-)

    BeantwoordenVerwijderen