zondag 6 mei 2012

beelden aan zee ?

Vandaag met vriendin Heleen een extra uitje gemaakt, we gaan al naar de film vanavond maar vanmiddag na het sporten had ik toch wel zin om even gewoon weg te gaan even er uit.. lekker toch.. dus ik haar gebeld of ze zin had om mee te gaan naar Beelden aan Zee, Ik had er al veel van gehoord en wilde dan ook erg graag er een keer heen, mede omdat altijd het theater hoofd in de duinen me intrigeerd en het dus wel heel bijzonder moet zijn naar mijn idee. Ik moet zeggen de reis er naar toe verliep plezierig en erg leuk en gezellig al pratend kom je aan bij het museum nadat we eerst allebei onze afschuw hebben uitgesproken over madurodam.. waar je 1 keer in je leven toch wel moet zijn geweest om nooit meer terug te gaan. Ik weet niet wat de aantrekkingskracht is van dit museum maar ik vind het dus niet helemaal joffel, al denk ik dat je wel in een vogelvlucht toch heel veel ontdekt van nederland en veel kan zien. Maar goed we vonden zowaar een parkeerplek bij het museum wat mij verbaasde totdat... juist je mag er maar 1 uur staan en het kost wel geteld... 2,10 euro.... herinneren jullie nog mijn verbazing over de parkeergargae in Hoofddorp waar je voor 10 cent bijna een hele middag kon staan.. en nu dus dit... grom.. maar goed nadat we allerlei rampsenarios hadden bedacht gingen we het museum in. Waar we hartelijk welkom werde geheten door keurige vrouwen in keurige pakken die zo hun zondag op een zinvolle manier proberen te vullen met kunst en mensen.. zeg maar iets van liefdadigheid achtigs iets.... ze stonden ook leuk tussen de beelden of zaten ook charmant op een bankje te kijken naar al het moois wat langs liep....  Moet wel zeggen, dat de expositie met de speciaal ingevoerde beelden uit israel nou niet niet het was wat ik leuk vond om te zien.. vond het erg zwaar en ik heb het niet zo met hompen steen die dan iets moeten voorstellen, als je de titel leest, en je met geen mogelijkheid weet wat het is.. al staar je er nog zo lang naar, maar dat zal aan mij liggen. Verder waren er prachtige beelden in het buiten gedeelte, zoals de koningklijke familie, een mooie zittende man, een prachtige stoel waar zgn iemand door was gezakt en veel meer moois... prachtig ook het verborgen stuk achter een wit doek waar een lamp opstaat wat een schimmenspel geeft zo simpel maar zo sereen en mooi. Maar ondanks dat we dachten dat we lang nodig zouden hebben waren we echt binnen een uur klaar met het museum dus dat scheelt bij vullen van de parkeerautomaat en van het verrijden van de auto, want het schijnt dat moet in scheveningen want daar controleren ze op.... dus ja... wij konden gelukkig lekker vroeg weer weg want we waren wel snel uitgekeken... maar dat lag denk ik ook aan de expositie
de vaste dingen waren prachtig en daarvan hier een paar foto's





penissnijmachine







Geen opmerkingen:

Een reactie posten