maandag 28 mei 2012

het is nou niet echt mijn kleur....en flateus staat het ook niet

Terwijl inmiddels half Nederland zijn wonden likt van het Eurovisie Songfestival.. zit een andere groep zich inmiddels uit te sloven om Nederland Oranje te kleuren, al weken is men bezig om ons zo schone land te voorzien van allerlei oranje versierselen.. en ik moet zeggen het staat niet....Oranje is nou niet echt mijn kleur en in een ver verleden heb ik een keer mij in het oranje willen steken als Nederland in de finale zou komen, ik heb zelfs bij de kringloop oranje kleding gekocht.. waarop de verkoopster een halve hartverzakking kreeg want ja dat kon niet.. de zwarte man in het oranje... nadat ik haar had uitgelegd dat het een weddenschap was, dat als Nederland in de finale zou komen dat ik dan in het oranje zou gaan lopen.. begrepen ze het.. maar ik denk stiekem dat ze toch wel actie hebben ondernomen.. want ik had net mijn oranje spullen klaar, compleet en stond voor de spiegel te kijken en had al besloten dat oranje mij niet staat.. toen Nederland verloor,weg uit de finale.. dus ik heb mijn oranje kleding heel erg leuk opgeborgen zodat ik ze niet meer terug kan vinden.... Nu echter merk ik dat inmiddels half Nederland weer oranje gaat kleuren, en ik vind het lief dat ze het al hadden gedaan voor het songfestival.. zodat Joan toch een oranje golf veroorzaakte, wat ik eerst inderdaad nog dacht in mijn onschuld.. ( je merkt het ik ben totaal niet bezig met het voetbal gebeuren etc... doet me niks)  maar nee het is dus voor het VOETBAL, volkssport nummer 1, en dat is iets wat ik nooit begrepen heb. ik snap het spel niet, ik snap niet wat er leuk aan is om 22 geklede mannen achter een bal aan te zien rennen..... terwijl ik het schoonspringen veel mooier vind om te zien op de olympische spelen of het turnen.. dat is pas een sporten en estetisch mooi, maar ja het draait dus om voetbal. Bij mij op school en dat vind ik wel weer erg leuk, is de aula helemaal oranje gekleurd er hangen vlaggen en er hangen ballen. en ik vind dit geweldig mede omdat toch de kids waar ik mee werk hier van houden en helemaal gek zijn van voetbal.. dus het mag van mij, alleen niet te lang.. het word ook steeds gekker kijk ik op de site van vriendin Sandra die net is gaan samen wonen, en haar huis is helemaal af en wat zie ik staan een flesje met een oranje shirt aan, het is echt bizar gewoon.
Hieronder een paar fotos van wat ik zoal zag aan buitensporige gedrochten... en even voor de duidelijkheid de eerste foto is inderdaad in mijn flat maar niet mijn balkon...
het balkon van mijn buren schuin onder mij en ja het klopt ik woon er dus schuin boven
 





zelfs onze turkse groenteboer doet aan oranje

en natuurlijk bij voetbal hoort bier.. en dat zullen we weten ook als omwonenden



1 opmerking: