maandag 14 mei 2012

Inmiddels woon ik samen.... met Sjaak



Oplettende lezers, weten dat ik op 13 april iets schreef over een kikker of muis in mijn keuken, die zomaar uit mijn vuilniszak sprong... inmiddels ben ik er van overtuigd dat het geen kikker is.. ik heb tenslotte overal kusjes neergelegd en de prins is niet komen opdagen.. dus... het is een muis. Ik herinner me ook wel dat ik soms vanuit mijn ooghoek iets dacht te zien lopen maar ja... het is verbeelding denk je dan.. totdat.. ja hoor je ziet het echt lopen... EEN MUIS!!!!!


Iedere keer als ik nu mijn huisdeur open doe om binnen te komen zing ik dit lied heel hard omdat ik dan denk misschien is de muis (inmiddels heeft hij een naam Sjaak) niet zo gecharmeerd van mijn zangkwaliteit en gaat hij wel weg maar nee.. niet dus.. (maar ja ik heb ook geen trappen in mijn huis)

Een echte serieuze muis.. die door je keuken loopt, soms als je in de avond je keuken inloopt je ineens toch wat geritsel hoort in de vuilniszak... maar dat is toch verbeelding.. . maar het is echt.. dus is het tijd voor maatregels...
Ik heb eerst maar de buitendeur opengezet met een bordje uit..

Maar helaas kan Sjaak denk ik niet lezen of komt hij uit een ander land want hij gaf er geen gehoor aan. ik kan me dat ook wel voorstellen hoor omdat het bij mij best wel erg gezellig is en goed eten...
Dus moet ik over op  andere maatregels... ik heb maar een muizenval gezet
maar helaas had dit niet het effect die het moest hebben het onderstaande plaatje heb ik niet gehaald Sjaak  loopt nog steeds rond  door mijn keuken en wie weet waar nog meer.. ik heb er heel braaf pindakaas opgesmeerd want dat schijn het helemaal te zijn nu voor muizen.. een paradijs of zo..

Ik moet wel zeggen dat ik niet bang ben voor muizen maar je schrik zo als je weet dat er iets in je huis zit wat er niet hoort en dus is het niet echt lekker.... ik herinner mijn periode in mijn huis in Groningen,. in het studentenhuis met 14 personen, in een oude graanpakhuis.. dus tel uit je winst.. we stikten van de muizen.. en wie weet misschien ook wel ratten maar daar wil ik niet aan denken. Kijk ik vind een muis wel lief en schattig, heb er zelfs een keer een flard over geschreven die ik niet zo 1,2 3 hier kan neerzetten maar dat komt wel als ik hem vind. Alleen mijn bed stond onder een gat in het plafond en juist daar kwamen ze uitvallen dus midden in de nacht hoorde je plof op je bed en voelde je soms iets over je heen lopen.. dat gebeurt je 1 keer, dan denk je nog ik verbeeld het me maar de tweede keer is het heel heel duidelijk.. sinds die tijd hing onder dat gat een hele grote metalen blik die de muizen die door het gat vielen daar invielen.Regelmatig heb ik deze muizen buiten de deur gezet.. maar ik weet ook ze zijn  sneller binnen dan ik.. maar toch.. het idee is aardig. Maar goed, we gaan verder met het verhaal over  Sjaak, zo heb ik hem maar genoemd.. al besef ik ook wel dat dit niet handig is.. nu gaat niet een muis dood maar Sjaak gaat dood.. moet dood.. of weg.. de keus is aan Sjaak, maar Sjaak gaat niet  dus moet ik naar hardere maatregels grijpen.. dus naar de dierenwinkel voor muizen korrels... een doosje gehaald verpakt in een muizenlokdoosje... nu wil ik niet gek overkomen maar ik wil juist geen muizen lokken ik wil ze kwijt... en ik wil niet meer muizen  maar Sjaak moet gewoon weg. Sjaak is niet lief.. zeker toen de mevrouw van de dierenwinkel met een lief lachje vertelde dat er als er 1 muis is.. er nog meer zijn... Kortom ik heb niet alleen Sjaak in huis, maar ook misschien nog een vrouw.. een Hetero muis... die kinderen wil en dus nu snap ik meteen het muizenlokdoosje... maar ik blijf stug volhouden dat ik er maar 1tje heb, mede omdat ik hem zelf heb binnengehaald via mijn vuilniszak.... maar Sjaak is illegaal in mijn huis dus hij moet eruit en weg..(als ik nu maar niet de partij voor de dieren op mijn dak krijg, en nee ik ben zeker niet voor en van de pvv)
Dus inmiddels heb ik een paar doosjes staan met gif, met daaronder een dikke laag pindakaas want dat schijnen  muizen lekker te vinden, de geur van noten.. en nu wacht ik af.. ik zie wel elke ochtend dat er wat gif uit het doosje ervoor ligt.. nu weet ik niet of Sjaak een proviant op aan het zetten is, of aan het handelen is met het voer of stiekem in mijn broodbeleg stopt... je weet het niet maar ik hoop maar dat hij geniet van zijn maaltijd.... zijn galgenmaaltijd... zoals de mevrouw in de dierenwinkel zo leuk met een glimlach zei....
Nu hoop ik dat Sjaak lekker eet en dat ik over een paar dagen kan concluderen dat Sjaak toch rustig is ingeslapen... en dat hij in vrede rust.. kijk ik hoef het geworstel niet te zien van Sjaak , dat hij moe is en zo raar loopt te doen door mijn keuken, maar gewoon dat ik hem op een dag zie liggen vredig met zijn kopje in het bakje met gif.. en als het ware met een tevreden glimlach zgn zegt dag tot ziens of zo.... al denk ik dat als ik hem zie liggen ik eerst schrik, dan iets ga prikken met een stokje en hem dan met mijn motblik en veger het huis over het balkon uitwerk, zodat hij tot voedsel kan dienen voor de rest van de natuur.......





























Geen opmerkingen:

Een reactie posten