donderdag 24 mei 2012

de efteling..

Ik moet het toegeven ik was wel enigsinds jaloers dat ik afgelopen woensdag niet mee mocht met de isk klas en alle tweede jaars naar de efteling, ik had zo graag gewild, leuk met die kinderen in een atractie en lekker genieten van alles..... en lachen vooral. Maar goed ik mocht niet dus ik zat in Nemo, geen punt hoor dat zeker niet, maar toch wel even anders om eerlijk te zijn. Ik heb er vreselijk genoten zoals ik al zei met de kids en het weer heerlijk zeker als je daar op het dakterras kan zitten met uitzicht over amsterdam, de stad die me toch heel dierbaar is.... dus ik klaag niet. Vandaag echter toch met mijn leerlingen van de isk gepraat over de efteling, mede omdat ik vind dat ze toch ook moeten kunnen verwoorden wat ze vonden en hoe ze het vonden. Nou ik heb gelachen..zeker het verhaal dat een leerling van de isk het zo eng vond dat hij toen hij in de python zat, de hele tijd alleen maar broer broer broer zei.. en dat de hele rit.. maar het grappigste vond ik toch nog wel dat hij er wel 6 keer achter elkaar in is gaan zitten... heerlijk gewoon omdat te horen dan. Daarnaast natuurlijk het verhaal over de grote boot die dan heen en weer slingert...
Ze vonden het prachtig en hebben genoten.. maar ik heb hun het verhaal verteld wat mij is overkomen een keer in zon grote schommelboot in slagharen en meteen waren ze minder enthousiast maar toch... Ooit in mijn nog wildere jaren dan die van nu, ben ik met een vriendin van mij in de boot in slagharen gestapt, deze vriendin is me nog steeds dierbaar en ik haar ook, we gaan zelfs samen naar Berlijn om daar de stad onveilig te maken.. maar goed... wij in de boot, ik wist hoe het werkte zij niet..Zij stapte achter mij in de boot en die begon te schommelen.. en ze zei nog heel lief dit is heerlijk alsof ik lekker op en meertje zit... niet wetende dat het op een gegeven moment een storm opsteekt en de boot steeds hoger gaat en dan op een gegeven moment over de kop gaat.. ik hoor haar ineens achter mij zeggen terwijl we voor de 5de keer over de kop gingen..... Dit vergeef ik je nooit meer.. maar ach dat is dus wel gebeurt we zijn al 30 jaar vrienden.... dus wat wil je nog meer.. Maar het verhaal wat ik vandaag vertelde, en voor zwakke magen is mijn advies niet verder te lezen nu.......... ik zal even een foto van het beruchte schip uit Slagharen  zetten zodat je kan beslissen of je dit wilt lezen


Terwijl ik op een later keer in deze boot zat met mijn toenmalige grote liefde, en we erg genoten, zagen we terwijl we op onze rug in de boot lagen, een meisje boven ons die steeds groener en witter werd... het werd steeds heftiger, je zag alle kleuren komen, en als we terug gingen zag je haar heel paniekerig kijken,.. maar ja je gaat weer terug en ja hoor je ligt weer op je rug en boven je aan de overkant dat meisje dat toch wel erg groen gaat worden.. en je ziet haar slikken, je ziet haar vechten om het binnen te houden... en dan ga je gelukkig weer terug hang jij boven en zij onder.. maar ja die boot gaat door en dus ja hoor je hangt weer en dan.. het moment waarop je alleen maar hoopt dat het niet gaat gebeuren gaat het toch gebeuren... alles wat ze heeft gegeten, incluis cola, patat, broodjes snoepjes etc komt er uit.. en natuurlijk altijd net als ze boven je hangt.. je wilt niet weten hoe dit voelt.. en dan is een boot wel erg klein en erg vervelend.. maar goed.. ik heb het overleeft en meer zullen dit overleven... In de isk klas heb ik het natuurlijk een beetje aangedikt ik begon met broodjes, daarna opbouwen naar patat, naar cola light, redbull. baclava, couscous.. pasta etc...
ze gruwelden ervan en mochten daarna dus een toneelstuk maken hierover... over het bang zijn in een atractie..

1 opmerking: