woensdag 23 mei 2012

gevonden NEMO

Vandaag zijn we met de eerste jaars van de lokatie waar ik werk, naar het museum NEMO geweest in Amsterdam, het was heerlijk met die gasten daar te zijn. De busreis was al een feest op zich. We begonnen  al met een mededeling dat een bus te weinig was. maar dat lost zich op er werd meteen terplekke een nieuwe bus geregeld dus dat was klaar. Daarna onderweg naar Nemo, was het in de bus aangenaam niet warm en het was heerlijk,. Het mooie vond ik wel dat een aantal collegas die waren al heel vroeg vertrokken naar de efteling met de tweede klassen en die begonnen natuurlijk meteen met sms-en dat ze het zo leuk hadden op het terras.. maar ze wisten niet dat wij in Nemo ook een terras hebben.... en wel een dakterras... heerlijk. Het mooie vond ik wel en vind ik ook dat de leerlingen eigenlijk niet zo veel zin hadden maar toen we binnen waren waren ze helemaal enthousiast het is een geweldige doe en geniet museum.. je loopt er rond en je ontdekt van alles en ze gaan echt uit hun dak gewoon. Er was een speciale tentoonstelling over sexualtiteit en daar konden ze alleen in met een muntje dus toen mijn collega Martin vroeg wie allemaal een muntje wilden voor de piepshow.. waren ze niet aan te slepen, voor zowel de leerlingen als de docenten, ik moet zeggen dat ik even in zon kamertje heb gezeten maar echt schokkend vond ik het nou ook weer niet.. vond het schokkender dat een leerling bij mij daar bij ging zitten... terwijl we zitten te kijken naar een filmpje waarop je gezichten ziet van mensen die klaarkomen.. maar goed.. ik ben ruimdenkend.. en vraag me dan echt af wie heeft dit gefilmd en hoe gaat dat dan... maar ja ik vraag me wel vaker dingen af
Verder vind ik het een heerlijke museum omdat je er veel kan doen en de tijd is te snel voorbij.. zo ook dat je er bent en kijkt naar hoe de techniek werkt, hoe een brug word gebouwd maar er zijn zoveel doe dingen dat de kids gewoon spelen en genieten. heerlijk ik vind dit museum een aanrader voor elke docent met zijn kinderen om er heen te gaan.  Het was heerlijk om lekker op het terras te zitten en daarna lekekr met je voeten door het water te lopen, tevens om te zien hoe een collega met een leerling het grote schaakspel speelde en toch verloor op de een of andere manier en ik hou er erg van om toch mensen een beetje te plagen dus nu ook.
maar het was heerlijk met elkaar en met de kids in nemo te zijn. Nog lekkerder was het dat ik gewon lekker vroeg thuis was, lekker vroeg kon sporten en daarna lekker vroeg naar huis heerlijk

voor fotos van nemo klik op deze link

1 opmerking: