Toen ik terug kwam uit Berlijn had ik een behoorlijke ontsteking aan mijn been, dit kwam doordat mijn schoenen die ik droeg, hoog waren, en juist nog niet goed genoeg ingelopen, door het schuren ging het dus mis met mijn linkerbeen.
De wond is behandeld met soda badjes en met een antibiotica zalf. en dat genas prima.. toch bedacht ik me, dat ik misschien beter in Londen niet met hoge schoenen kon gaan lopen, mede omdat ik bedacht dat de wond aan mijn been dan wel weer genezen was, keurig dicht was... maar het is natuurlijk nog teer vel.
Dus ik besloot een paar lage wandelschoenen te kopen bij de winkel Op Stap in Utrecht, online, het waren orthopedische schoenen, dat vond ik niet erg, waren misschien ook wel goed.
Mijn maat wist ik, de kleur ook dus dat was niet zo moeilijk om eerlijk te zijn.
Echter toen ik ze besteld stond op de site prima retourneer regeling en ook dat de schoenen binnen een week werden geregeld, dus dat was prima voor mij want ik had twee weken de tijd om ze te ontvangen en nog even proef mee te kunnen lopen.
Echter het viel me op dat het langer duurde, en plotseling kreeg ik het bericht dat de schoenen dus onderweg waren. bleek dat deze zaak het dus via China invoerde. dus dat duurt lang.
Meteen toen ik dat doorhad heb ik gereageerd en gemeld dat ik de schoenen niet wil en dat ik de bestelling annuleer, dat kon niet maar hun retourbeleid was erg goed, ik kon ze terugsturen.
Dus toen de schoenen kwamen, ik had inmiddels al andere lage wandelschoenen gekocht, voor mijn vakantie in Londen, ben ik zodra ik thuis was de schoenen gaan ophalen bij de buren om ze terug te sturen.
Op de site zag ik dat ik dus dat via een berichtje moest doen en dat ik dan zou horen hoe dat zou gaan. dus ik probeer het maar het ging dus niet ik werd bestookt met mailtjes met dat als ik de reden op gaf waarom ik ze wilde ruilen dan zouden ze het regelen, maar hoe dan ook, geen ene keer kreeg ik het bericht dat ik ze kon terugsturen.
Ze waren telefonisch niet bereikbaar, tevens waren ze ook niet gevestigd op het adres in Utrecht, kennelijk gewoon een post adres.. kortom ik was behoorlijk genaaid en behoorlijk pist..
Daarnaast bleek bij naspeuring op het internet met Google search dat het gewoon goedkope schoenen waren uit China.. ze kosten daar online 27 euro.. en dat is een heel verschil met het bedrag wat ik in goed vertrouwen heb betaald.
Wel kreeg ik de mededeling dat ze me graag een andere maat willen terugsturen en dat ik dan 30 % van het aankoop bedrag terug krijg, omdat het retour zenden duurder is dan dat ze me nieuwe sturen. kortom het is een waardeloos iets. Stap gezond..... dus niet gezond voor je portemonnee
Kortom ik ben behoorlijk in de mail geklommen, heb inmiddels aangifte gedaan bij zowel de politie als bij de ACM consuwijzer zodat zij ook in de actie kunnen gaan. maar ik ben bang dat ik mijn geld kwijt ben en dat ik met flut schoenen blijf zitten. dus binnenkort maar in een kleding bak doen zodat iemand anders er blij mee kan zijn.
Stug volhouden en vooral zeggen dat je de consuwijzer,. tevens dat je rechtsbijstand hebt gezocht etc, helpt, ze proberen steeds weer om niet terug te hoeven storten. maar uiteindelijk na heel lang te mailen en vooral ze om de oren te slaan met hun algemene voorwaarden die op hun site staan is het uiteindelijk gelukt, kreeg ik het geld terug van wat ik betaald had.
Men probeerde nog met een vaag adres in China je schoenen te laten retourneren, met de opmerking dat als het niet aankomt is dat niet hun probleem, het adres is ook onvolledig en je kan er niets naar toe sturen dat was voor mij al vrij duidelijk.
Maar het is gelukt ik heb mijn geld terug en een paar zwarte "orthopedische"schoenen maat 44.. die waarschijnlijk binnenkort bij de kringloop te vinden zijn...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten