zondag 25 augustus 2024

de dagen voor vertrek naar....londen

 

Nou het had wat voeten in de aarde voor deze reis, ten eerste terug uit Berlijn had ik een behoorlijk wond aan mijn been, door het schuren van mijn de bovenkant van mijn schoen...  dus dat was keurig gaan ontsteken, dus langs de dokter, zalfje het is wonderlijk proces dat genezen van zon wond...  de verkleuringen die plaats vinden etc, maar dank zij de tip van de buuf om hem 1x per dag in de soda te doen en het zalfje van de dokter en later het zalfje tegen littekens via vriend Ayaz is hij genezen en kan ik weer  netjes onderweg naar Londen.

 Maar zoals zo vaak, heb ik een dag heerlijk gewandeld, maar 28 km maar dat ging goed, de zaterdag erop kreeg ik tijdens het lopen vreselijke pijn in mijn linkerbeen, ik dacht meteen dat is mijn heup, pijn in mijn bil, trok door in tot aan de knie etc. maar ook dat ging heel langzaam over. dus elke dag steeds iets meer lopen, maar ja toch maar even langs de dokter net voor ik naar Londen ga.. het is gelukkig niet mijn heup maar waarschijnlijk door een knie blessure, heb ik wat meer krampachtig gelopen met als gevolg. juist.. te verkrampte spieren en peesplaat.. Gelukkig staat er een afspraak met de fysio.

Dan had ik besloten om in Londen, wegens de ervaring met de palladium in Berlijn om lage wandelschoenen te gaan kopen, dus die besteld..helaas bleek dit weer een winkel te zijn die gewoon in Nederland zit maar de schoenen dus via het buitenland laat komen, en dat duurt maanden, dus dat schoot ook niet op, dus toch nog bij mijn favoriete wandelschoenen verkoper Van Bemmel, nieuwe lage wandelschoenen gekocht.

Net voor de avond dat ik mijn hotel nog kon annuleren las ik de reactie van bezoekers van dit hotel, die 3 dagen voor ik er heen zou gaan er waren geweest... wat ik las deed me meteen besluiten om deze hotel te annuleren en een ander hotel te zoeken,  Het bericht was, dat het hotel niet schoon was, er liepen kakkerlakken in de badkamers en in de kamers, er zat schimmel op de muren  en in de bedden bleken bedwantsen te zitten. dus dat was genoeg info om iets anders te zoeken, Dus ik besloot om een hotel te zoeken vlak bij het vliegveld Londen City bij Paddington station. 

Wilde eigenlijk het hotel waar ik had overnacht in de voorjaarsvakantie maar die kon ik dus niet vinden helaas. dus nu maar hopen dat ik een goede kamer heb. in ieder geval geen kakkerlakken en ander ongedierte..

Nou de verrassingen zijn nog niet over.. want juist.....ik kreeg zondag bericht over mijn theaterbezoek van de musical MJ, ik ben er duidelijk niet bij met mijn hoofd, vraag me niet waarom ik heb geen idee. maar nu blijk ik dus op woensdag te gaan terwijl ik dacht op dinsdag.. nou niet dus. gevolg mijn bezoek aan Buckingham Palace komt in het gedrang, voorstelling 19.30 bezoek paleis om 17.15, dat maakt het krap heel krap dus ik maar bellen met de receptie van het paleis om te vragen of mijn tijdsslot kan worden veranderd en dat kon. oh zo blij.. want het kost me dan wel 2 pond maar dat is altijd beter dan dat het je 37,50 pond kost toch. dus dat heb ik in mijn beste Engels geregeld en dan ben ik nog niet eens weg ... 

Nou tot dus ver de chaos van het vertrekken..  de koffer is ingepakt... het huis is schoon, het bed is verschoond en de was draait. alleen trok ik in mijn enthousiasme de lade waar je het wasmiddel in doet uit de wasmachine en dus was de voorkant eraf, na wat gepuzzel heb ik hem er weer in gezet en dat is goed gedaan.. maar juist.... er zijn twee stukjes afgebroken en aangezien ik toch nog garantie heb gebeld met coolbleu.. alleen was de mevrouw niet zo snugger ik had duidelijk uitgelegd het het bakje was voor de wasmiddel zij maakte het bedieningspaneel van. maar goed dat is opgelost en ze stuurt een monteur langs.. totale onzin stuur gewoon een nieuw bakje op die in de machine past dan is het opgelost neem ik aan. maar toch er moet een monteur komen en dat zal wel weer gedoe geven in verband dat ik op vakantie ga en dan nog maar 1 week heb met allemaal afspraken dus ik hou mijn hart vast of die monteur echt langs kan komen.

Kortom het is een bizar begin van mijn vakantie naar Londen, vergeet ik helemaal te vertellen dat vorige week dinsdag ik ineens van Erwin een bericht kreeg om mij een goede reis te wensen.. een week te vroeg. maar erger is nog dat we hadden afgesproken dat we samen naar de musical zouden gaan, eerst even wat eten samen en daarna naar de musical hij dan wel op een andere plek maar goed dat is te doen met elkaar.

Helaas had hij dus de verkeerde datum en nog erger blijkt nu ook nog een verkeerde dag..., hij is al geweest en ik had een goede keus gemaakt zei hij, dat het dus niet eens op de dinsdagavond was maar op de woensdagavond. .zoals ik al zei het is chaos in mijn hoofd.. ergens heb ik weer behoefte aan structuur.. aan de andere kant wat is er nu nou lekkerder dan in je vakantie structuurloos, wekkerloos, gedachteloos, door de dagen te glippen. heerlijk..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten