donderdag 29 augustus 2024

ja zondag dus...

 

De wekker gaat ,dat geluid ga ik nog veel horen de komende weken..  elke zondag en elke werkdag zal dit gaan gebeuren tot aan de herfst vakantie.. 9 weken had ik al gezien. dus ik zal er wel aan wennen, al denk ik dat soms zondag de wekker niet gaat.. dan mag ik van mezelf uitslapen.

Maar goed afgelopen zondag dus niet, vond dat ik naast dat ik weer eens aan mijn gewicht moet werken, in de vorm van afvallen, weer meer op mijn eten moet gaan letten, terug naar de basis maar ook meer moet gaan sporten zodat ik  daardoor ook wat meer gespierd blijf.. dus het is de komende maanden afzien en hopen dat het gaat werken.. .. we zullen zien. 

Dus daarom deze zondag maar weer naar de cross xxl onder leiding van Marco die ook niet echt fit zal zijn na zijn vakantiespel week.. als begeleider, leider, organisator. 

De warming up bestond uit:

In twee tallen, ik ging met Jeroen dit keer, het was eerst hoofd schouders, knie rug teen bal

er lag een grote bal in het midden en als Marco bal zei moest je de bal pakken diegene die te laat was moest  5 squats maken.\

Daarna kregen we de up 2, namelijk je ging met een bal lungend naar de overkant, deed 5 wallballs en dan terug terwijl je maatje in de squat hold stond. dan draaide je om

dit deden we met verschillende opdrachten, kikkersprongen, duckwalk, en de laatste ja steeds lang maken de bal tussen je armen en dan terug en dan ging je maatje weer verder totdat je bij het einde bent.

Daarna brak de hel los.. ik kan nu al zeggen dat ik nog nooit zo bezweet geweest ben. wat een ellende.

maar het is wel goed, het doel is tenslotte om goed veel te verbranden en je conditie goed te maken.

opdracht 1 was in je eentje 

2 kb swing, 20 push-ups., daarna 4 kb swing en 18 push-ups en zo door totdat je dus nog maar 2 push-ups hoefde te doen en 20 kb swing

dit was een heftige omdat je schouders al helemaal waren verzuurd

We kregen een tussendoortje met het liedje power.. dat hield in dat je in squat hold stond en als er power werd gezongen in het liedje moest je een jump squat maken. .geloof me het is niet prettig dit soort tussendoortjes

 daarna kwam de tweede opdracht

ceck in 100x touwtje springen

100 x barpress

check out 100 x touwtje springen

maar als je bij de bar press je bar onder je schouders deed, moest je de 1ste keer 1 burpee doen en dan bij de 2de keer 2 burpees en zo door..  ( 3e keer stoppen 4 burpees, bij  4e keer 8 burpees en bij de 5de keer en meer waren het 16 burpees)

Dat ging bij mij goed maar mijn shouders totaal verzuurd je merkte zelfs dat toen ik 2 burpees moest maken dat bijna niet ging wegens de verzuurde schouders

opdracht 3

voor tijd

90 jumping jacks

60 squats

30 barpress

daarna

60 jumping jacks

30 squats

20 barpress

en als laatste 

30 jumping jacks

15 squats

10 barpress

 de pijp was leeg toen

,maar toen gingen we in 2 tallen dus ik ging met Jeroen we gingen met kaarten sporten

dat hield in als je een harten kaart had dan moest je situps doen, bij klaver hip bridge bij schoppen squats bij ruiten planken bij een joker 10 burpees en die mocht je dan doorgeven daarna aan een andere groep.

het getal was het aantal of het waren de secondes bij planken.

de heren, aas, boer, vrouw waren 10

en natuurlijk kregen Jeroen en ik toen Esther de joker kreeg de burpees ook cadeau. en dus toen wij de joker kregen  hebben we ze ook keurig aan Esther terug gegeven..   zo ook een keer naar Christa.  maar nu vraag ik me wel even af. waarom was ik steeds de sjaak en niet Rene die ook bij mij in het tweetal zat de vorige keer...  moet ik toch eens met Esther over hebben lijkt me

,Daarna sloten we af met het liedje Helden , als je tekst hoorde kon je touwtje springen of gewoon bewegen en als je helden hoorde moest je een squat maken..  

daarna gelukkig rekken en strekken en thee.


 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten