donderdag 1 december 2022

Floris de vijfde pad ( etappe 2, Weesp naar Kortenhoef)

 

 
Wat een getob voordat ik aan deze wandeling begon, ik wilde al een paar keer deze route lopen, maar dan kwam er weer iets tussen dat het niet ging. kortom het was wat gedoe dit keer. Dus besloot ik afgelopen zaterdag deze etappe te gaan lopen.. Logistiek was het veel gedoe en getob dus ik wist al voor mezelf dat het hem op dat moment niet ging worden.. maar uiteindelijk toch maar gaan lopen, waarom ook niet.. het is en blijft een mooie route met nu ff een lastige stuk, x 3 maar dat komt wel goed..

Om half 6 was ik spontaan echt wakker, terwijl ik van mezelf mocht slapen tot kwart over 7 , maar dan slaat het wandelvirus toch toe, dan wil ik hoe dan ook gaan lopen, en dus dan maar mijn bed uit, ontwaken in een donkere wereld, wat ik al ken van de afgelopen dagen... 

Me snel aangekleed na de dagelijkse rituelen, schoenen aan, eten en gaan om met de auto naar het onbekende plaatsje voor mij Kortenhoef te rijden en daar de auto te parkeren om met de bus van 13 over of 15 over naar Weesp te vertrekken om vandaar uit de 20 km lange tocht te gaan lopen naar Kortenhoef naar de auto..  hoe erg ik er in het begin tegen op zag zoveel zin had ik er nu in, mede omdat de wandeling van vorige week me zo goed was bevallen.

De weg naar Kortenhoef was prachtig wat een mooie luchten waren er, het was genieten. Natuurlijk was ik ruim van te voren aanwezig in Kortenhoef zodat ik wat tijd moest stukslaan bij de bushalte, maar gelukkig was de Jumbo open zodat ik nog snel even wat handige reepjes kon kopen voor onderweg, dat werkt erg goed voor mij, omdat ik dan soms ineens trek krijg en dan heb ik dat in ieder geval als extraatje achter de hand.

Eindelijk kwam de bus en kon ik naar Weesp waar de route begint.De route was dit keer vol humor en uitdagingen, een stier met koeien en een jonge kalf stonden gezellig met elkaar voor een hek.. waar ik dus echt door heen moest, en ja moet 25 meter afstand houden. na heel wat getob en gedoe, heb ik de komoot erbij gepakt en bleek dat ik een behoorlijk stuk terug moest lopen maar dat ik daarna via een andere weg ook bij het punt kwam waar ik dus moest zijn.. dus dat uit pure ellende maar gedaan. want ik dacht nog ik waag het erop, maar die stier bleef naar mij kijken met een blik in zijn ogen van.. ,kom maar op, ik lust je rauw. dus ik heb dat maar gelaten.

Tevens was het een pad, en ik geniet daarvan, dwars door weilanden maar ook over dijken en die waren vol met bagger. heerlijk. ik had het overal zitten nadat ik deze glibberige paden had belopen, genieten..

Tevens was ik ergens onderweg in de middle of nowhere, waar ik in de verte een dame behoorlijk op leeftijd zag wandelen met haar hondje, en terwijl ik dichterbij kwam stopte ze ineens, deed haar jas uit, deed haar trui uit en haar t-shirt.. ik dacht nou succes ik val niet op vrouwen dus mij doet deze striptease niets.. Zij zei echter toen ik langsliep. .. zo de eerste laag is uit,... en ik zo nou mevrouw ik vind het wel veel eer... waarop ze vreselijk moest lachen en meteen zei.. maar hier blijft het bij hoor, dus lachend hebben we elkaar daarna gegroet en gingen we elk weer verder, ik hou erg van dit soort wandelingen heerlijk

Het was trouwens een wondermooie tocht met veel afwisselingen en na 5 en een half uur, dus eigenlijk 5 uur, want ja ik heb zitten eten onderweg etc, was ik 25 km verder en terug bij mijn auto..  Wat was deze weer genieten  Floris de vijfde pad, etappe 2, van Weesp naar |Kortenhoef

















Geen opmerkingen:

Een reactie posten